شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 50537

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

بهراد موسوی: بخشی از ضررها جبران می‌شود؛ بهار خوبی در پیش است

بهراد موسوی: بخشی از ضررها جبران می‌شود؛ بهار خوبی در پیش است
بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «بورس بهار خوبی در پیش دارد»، گفت: سهامداران می‌توانند بخشی از ضررهای تحمیلی را جبران کنند.

بهراد موسوی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در شرایط فعلی، وضعیت کلان اقتصادی و سیاسی کشور برای بازار سرمایه خوب است. خبرهای مهمی مانند برجام طی روزهای اخیر بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار داد و مصوبه وزارت صمت پیرامون وضع عوارض سنگین بر صادرات فولاد کشور به این موضوع دامن زد.

وی افزود: با توجه به بالاتر بودن ارزش معاملات و همچنین روند شاخص در روز چهارشنبه، کلیت بازار برای هفته‌های آتی مثبت ارزیابی می‌شود. علی‌رغم وجود خبرهای منفی، بهار خیلی خوبی را در پیش خواهیم داشت. با توجه به تحلیل‌ها و رصد جریان نقدینگی می‌توان بهترین بازدهی‌ها را به دست آورد. سهامداران می‌توانند بخشی از ضررهای تحمیلی را جبران کنند.


بیشتر بخوانید:اصلاح بورس تا کی ادامه دارد؟


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبه وضع مالیات از صادرات صنایع فولادی، خاطرنشان کرد: این مصوبه بیشترین تأثیر را در فلزات اساسی می‌گذارد. صنایعی مانند خودرویی‌ها و بانکی‌ها که صادراتی ندارند، چرا باید از این اتفاق تأثیر منفی بگیرند؟ مصوبه وزارت صمت، جو روانی میان سهامداران ایجاد کرد و افرادی که در هفته‌های اخیر بازدهی خوبی کسب کرده بودند، ترجیح دادند ریسک نکنند.

بهراد موسوی ادامه داد: صف‌های فروش روز سه‌شنبه عادی نبود و این مسئله را باید در نظر داشت که رفتار مغرضانه و به دور از اخلاق انجام شد. در تابلوی معاملاتی شرکت‌های بزرگ، سفارش‌های قلابی می‌گذاشتند بیشتر در جهت فشار به بازار و لغو مصوبه بود. به نظر می‌رسد در مورد این مصوبه بازنگری خواهد شد و ابهامات و ترس از بازار برطرف می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که «مصوبه وضع عوارض سنگین بر صادرات فولاد کشور» چه تأثیری بر روی گروه فلزات اساسی خواهد داشت؟»، گفت: در گروه فلزات اساسی، بیشترین تأثیر منفی برای یک شرکتی خواهد برد که 13 درصد از EPS آن کاهش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: بعضی نمادها تا ۴ سال دیگر هم به سقف قیمتی برنمی گردند


این کارشناس بازار سرمایه راجع به وضعیت بورس در هفته آینده، یادآور شد: در هفته‌های، بازاری مثبت و نوسانی همراه با ورود و خروج پول از صنایع مختلف را با گرایش مثبت خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود گردش و ارزش معاملات بسیار بالایی در بازار ثبت شد و ارزش معاملات خود را در محدوده 9 هزار میلیارد تومان حفظ کند.

بهراد موسوی به تشریح اثرات معافیت مالیاتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت و عنوان کرد: خیلی‌ها معتقدند که برای ادامه روند صعودی، باید پول جدید وارد بازار شود. سرمایه خود را به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری هدایت کرده‌اند و کارهای اداری آن انجام شده است که روزهای آینده قطعاً ورود پول از سمت صندوق‌ها به بازار و سهام مختلف را هم خواهیم داشت که خبر خوبی برای ادامه راه بورس به حساب می‌آید.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان