صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر : 10795

بهترین زمان معامله در بورس چه ساعتی است؟

ساعات مجاز خرید و فروش و انتخاب بهترین زمان معامله در بورس بازار بورس ایران در طول روز به مدت سه‌ساعت و نیم باز است. در این زمان می‌توانید اقدام به معامله و خرید و فروش کنید. اما باید بدانید که بهترین زمان معامله در بورس چه ساعتی است. بازار از ساعت ۸:۳۰ فعالیت روزانه

ساعات مجاز خرید و فروش و انتخاب بهترین زمان معامله در بورس

بازار بورس ایران در طول روز به مدت سه‌ساعت و نیم باز است. در این زمان می‌توانید اقدام به معامله و خرید و فروش کنید. اما باید بدانید که بهترین زمان معامله در بورس چه ساعتی است.

بازار از ساعت ۸:۳۰ فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کند. این امر با سفارش‌گذاری در سیستم آغاز می‌شود. افرادی که کد بورسی دارند از این ساعت ۸:۳۰ تا نیم ساعت پس از آن (یعنی ساعت ۹) می‌توانند اقدام به خرید و فروش کنند. آن‌ها می‌توانند وارد پنل کارگزاری خود شوند و سفارش‌های خود را درج کنند. توجه کنید که در این زمان هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد؛ بلکه تنها می‌توان سفارش‌های خرید یا فروش را درج کرد. این بازه زمانی پیش ‌گشایش نام دارد.

پس از اتمام این زمان، از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ امکان معامله در بازار اصلی و سایر بازارها فراهم می‌شود. پس از به پایان رسیدن این زمان، تا ساعت ۸:۳۰ روز بعد امکان معامله وجود ندارد.

بهترین زمان معامله برای خرید سهم

بهترین زمان معامله در روز برای خرید و فروش سهام
بهترین زمان معامله در بورس چه ساعتی است؟ 2

اکنون وقت آن رسیده است تا بهترین زمان معامله را بررسی کنیم. در چه ساعتی از این بازه سه ساعت و نیمه بهتر است که خرید یا فروش را انجام داد؟ باید این مطلب را در نظر داشت که بازار در برخی ساعات شاهد حجم معاملات فراوانی است. هم‌چنین در برخی ساعات نیز معاملات کم‌حجم‌تر خواهند بود.

بهترین زمان معامله برای خرید سهم شامل ۱۵ دقیقه آغازی و پایانی بازار است؛ یعنی از ساعت ۹ تا ۹:۱۵ و ۱۲:۱۵ تا ۱۲:۳۰. این دو بازه بهترین زمان معامله برای خرید به شمار می‌روند.

در مباحث تحلیل تکنیکال آمده است که خرید سهم معمولا در دو صورت انجام می‌شود؛ یکی زمانی که قیمت سهم از حمایت برگشته باشد و دیگری هنگام شکستن مقاومت. با توجه به این مطلب و هم‌چنین با تکیه بر فنون بازارخوانی می‌توان زمان مناسب خرید سهام را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: سفته بازی چیست و چه تفاوتی با سرمایه گذاری دارد؟

یکی از شرایط شکستن مقاومت این است که کندل قیمتی در آن روز در بالای قیمت مقاومت مورد نظر بسته شود. برای درک بهتر این جمله مثالی بیان می‌کنیم. اگر ساعت ۱۰ (یا هر زمان دیگری) با این ذهنیت که قیمت در بالای سطح مورد نظر بسته و تثبیت شده است، اقدام به خرید کردید و سپس تا انتهای زمان معاملات یعنی ساعت ۱۲:۳۰ شاهد افت قیمت بودید، ممکن است که قیمت در نهایت پایین‌تر از سطح مقاومت بسته شود. یعنی شما بدون توجه به بهترین زمان معامله و پیش از اینکه شکستی اتفاق بیفتد اقدام به خرید سهم در سقف قیمتی کرده‌اید. در این صورت احتمال دارد متحمل ضرر فراوانی شوید.

اما اگر با توجه به بهترین زمان معامله، در ۱۵ دقیقه و یا حتی پنج دقیقه پایانی بازار خرید کنید، اطمینان خواهید یافت که این خرید در زمانی صورت گرفته که قیمت بسته شده است. اگر قیمت در بالای سطح مقاومت تثبیت شود، یکی از شروط شکست استاندارد قیمت رعایت شده است.

بهترین زمان فروش سهم

بهترین زمان برای فروش سهم نیز مانند خرید آن از جمله مباحثی است که به کمک بازارخوانی قابل تعیین است. فروش سهام معمولا در این دو زمان اتفاق می‌افتد:

  1. هنگام رسیدن به تارگت قیمتی
  2. هنگام فعال شدن حد ضرر

در شرایط نخست باید با خروج از سهم، سیو سود صورت گیرد. در مورد دوم نیز باید زودتر از سهم خارج شد تا ضرر بیشتر نشود. معمولا بهترین زمان معامله برای فروش سهم ابتدای بازار یعنی از ساعت ۹ تا ۹:۱۵ است. اگر به تارگت قیمتی رسیده‌اید پس روند سهم صعودی بوده است. طبیعی است در چنین شرایطی تقاضا برای خرید سهام زیاد است. از همین رو امکان فروش سهم در درصدهای مثبت در ۱۵ دقیقه آغازین بازار زیاد است.

در مواردی که حد ضرر فعال شده حتی اگر می‌خواهید سهم را با قیمتی پایین‌تر از حد ضرر بفروشید، باید سریع‌تر اقدام کنید. در چنین مواقعی به دلیل از دست رفتن حمایت ممکن است در صورت دیر اقدام کردن، در صف فروش بمانید و نتوانید از سهم خارج شوید. پس با توجه به بهترین زمان معامله اقدام به فروش سهم خود کنید.

بهترین زمان معامله در یک نگاه

به کمک مهارت بازارخوانی مشخص کردیم که بهترین استراتژی برای خرید سهم، صبر کردن تا ۱۵ دقیقه پایانی بازار است. این زمان بهترین زمان معامله برای خرید سهام است. به این ترتیب قیمت در بالای سطح مورد نظر بسته خواهد شد و موقعیت مناسبی برای خرید وجود دارد.

منبع: اخبار‌ بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان