صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
کد خبر : 66565

برنامه دولت برای حمایت از بورس در سال 1402

برنامه دولت برای حمایت از بورس در سال 1402
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در راستای برنامه دولت برای حمایت از بورس، 15 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار می شود.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، لایحه بودجه 1402 تقدیم مجلس شده که به نظر می رسد این برنامه شامل برنامه دولت برای حمایت از بورس نیز می‌شود.

در لایحه بودجه سال 1402 مقرر شده 15 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی برای حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

از سه برنامه مهم دولت برای حمایت از بورس در سال 1402 خبر داد.

از سوی دیگر جهت تقویت بنیه شرکتهای بهابازار،بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکتها اختصاص پیدا کند با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه میشود. با این اقدام شرکتها به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه گذاری و توسعه فعالیتهای شرکتهای بورسی بیش از پیش فراهم میشود.


بیشتربخوانید: اقدامات حمایتی دولت برای ایجاد تعادل در معاملات بورس


برنامه دولت برای حمایت از بورس

در یکسال گذشته دولت تلاش زیادی برای حمایت و توسعه ابزارهای مالی کرده تاضمن ایجاد شفافیت وکوتاه شدن دست واسطه ها به نقدینگی بخش تولید هم کمک شایانی شود؛ در همین راستا براساس لایحه بودجه سال1402 تمام کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله میشود تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی مشمول مالیات برارزش افزوده نمیشود و تنها این مالیات یکبار و در زمان تبدیل به کالا اخذ میگردد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان