شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
کد خبر : 52615

بازار به‌دنبال بهانه اصلاح بود

برزو حق شناس: گزارش پالایشی ها طبیعی است

برزو حق شناس: گزارش پالایشی ها طبیعی است
برزو حق شناس کارشناس بازار سرمایه با عادی خواندن گزارش شرکت‌های پالایشی، از بهتر شدن ارقام در گزارش حسابرسی شده خبر داد.

برزو حق شناس در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره گزارش‌های شرکت‌های پالایشی، اظهار داشت: گزارش شرکت‌های پالایشی همیشه به این صورت بوده است. این شرکت‌ها در ابتدا نرخ‌های علی‌الحساب خود را اعلام می‌کنند تا نرخ‌های نهایی توسط شرکت پالایش و پخش حساب شود.


بیشتر بخوانید: بورس دچار اصلاح می شود؟


وی افزود: این گزارش‌ها طبیعی است و اگر سهامداران به خاطر گزارش‌ها دست به فروش سهام گروه پالایشی می‌کنند، کار اشتباهی است، چراکه قطعاً گزارش‌های حسابرسی شده گزارش‌های بهتری خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:پس از دریافت نرخ اصلی خوراک از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گزارش‌های اصلی منتشر خواهد شد. این گزارش‌ها، علی‌الحساب هستند.

برزو حق شناس

بروز حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا این گزارش‌ها تاثیری در افت بازار داشت یا خیر؟، گفت: بازار به‌دنبال اصلاح بود و این گزارش‌ها هم بهانه شد. اکثریت فعالان بازار به شرایط این گزارش‌ها آگاه هستند.


بیشتر بخوانید: عرضه خودرو در بورس کالا موجب رقابت آزاد می‌شود


وی یادآور شد: بازار در زیر منطقه مقاومتی قرار دارد و سهام گروه پالایشی در روزهای اخیر با رشدهایی مواجه شده‌اند و بازار این گزارش‌ها را بهانه‌ای برای اصلاح قرار داده است. زمانی که پس از اعلام نرخ‌های اصلی، گزارش‌ حسابرسی شده منتشر شود رقم‌ها اصلاح و رقم‌های اصلی اعلام خواهد شد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان