شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 49552

یادداشت/

بررسی روند بازار در هفته پایانی معاملات سال ۱۴۰۰

بررسی روند بازار در هفته پایانی معاملات سال ۱۴۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با بررسی شرایط و پارامترهای تأثیرگذار بر بازار می‌توان امیدوار بود که در هفته پایانی سال ۱۴۰۰، بازار در یک مدار صعودی منطقی و کم تلاطم به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش شهر بورس، در هفته‌ای که گذشت با بررسی شاخص‌های رشد بازار می‌توان امیدوار بود که بورس از روند نزولی و فرسایشی خود خارج شده و روزهای اخیر سرآغاز یک روند صعودی متعادل است. در شرایطی که بازار در هفته‌های گذشته ارزش معاملات بالاتر از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد را تجربه نمی‌کرد، در هفته کاری گذشته ارزش معاملات بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان تثبیت شد.

از طرفی خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت گویای این موضوع است که فعالان بازار سرمایه، قیمت‌های کنونی را ارزنده و جذاب تلقی کرده‌اند و به واسطه این ارزندگی، می‌توان امیدوار بود که سهامداری سهم بیشتری از معاملات بورس را به خود اختصاص دهد.

همچنین با افزایش تعداد خریداران به نسبت ماه‌های گذشته در بازار که یکی از پارامترهای جذاب برای سنجیدن ارزندگی بازار است، در هفته‌ای که گذشت، در روز کاری یکشنبه تعداد خریداران بعد از چندین هفته به بالای ۲۰۰ هزار نفر رسید.

بررسی روند بازار در هفته پایانی معاملات سال ۱۴۰۰ - حسین مریدسادات


بیشتر بخوانید: همه می‌توانند گواهینامه‌های سازمان بورس را دریافت کنند/ اعلام نتایج آزمون جامع بازار سرمایه بعد از 48 ساعت


در همین راستا باید توجه کرد که معدل خریداران در ماه‌های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر در روز بود و افزایش حدود ۸۰ درصدی این آمار گویای ارزنده بودن بازار از نگاه سهامداران است. اما این روند صعودی نیازمند تداوم حرکت ارزش معاملات در شیب صعودی، کاهش ابهامات در فضای مذاکرات برجام و رشد قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی است.

در نهایت با بررسی شرایط و پارامترهای تأثیرگذار بر بازار می‌توان امیدوار بود که در هفته پایانی سال ۱۴۰۰، بازار در یک مدار صعودی منطقی و کم تلاطم به مسیر خود ادامه داده و شاخص کل فراتر از یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تثبیت شده و بازار به استقبال بهار ۱۴۰۱ برود.

حسین مرید سادات – کارشناس بازار سرمایه

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان