فارابی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 51568

با ارزش ترین های بورس رونمایی شدند/ سهامداران فارس، فولاد و فملی بخوانند

با ارزش ترین های بورس رونمایی شدند/ سهامداران فارس، فولاد و فملی بخوانند
با انتشار اسامی با ارزش ترین شرکت ها و صنایع بورس تهران سه نماد فارس، فولاد و فملی به عنوان با ارزش ترین شرکت ها ارزیابی شدند.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصادنیوز، در بازار سرمایه ایران، سهام شرکت های مختلفی در حال معامله میان سرمایه گذاران است که نام برخی از این نمادها همواره میان سهامداران بیش از دیگران مطرح شده است. در این گزارش، با ارزش ترین شرکت ها و صنایع بورس تهران آشنا می شوید.

با ارزش ترین شرکت ها و صنایع بورس تهران

فارس بزرگترین شرکت بورس تهران است. پس از فارس، فولاد بیشترین ارزش بازاری را دارد و فملی در رتبه سوم قرار دارد.

بانک آینده

در پایان فروردین امسال و با صعود شاخص کل بورس تهران به کانال 1.5 میلیون تومانی، ارزش بازار سهام به 6 تریلیون تومان (6000 هزار میلیارد تومان) رسید. همزمان با رشد ارزش بازار، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) نیز بار دیگر به ارزشمندترین سهام بورس پایتخت تبدیل شد. پیش از این فولاد (فولاد مبارکه) جایگرین فارس شده بود اما فارس در سال جدید جایگاه باارزش‌ترین نماد بازار سهام را پس گرفت.

پس از فارس و فولاد، فملی و میدکو در رتبه‌های بعدی قرار دارند و پس از آن‌ها کگل، کچاد، شستا، مارون، بپاس و وامید در رده‌های بعدی قرار دارند.

در بورس و فرابورس گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش بازار را دارد. در بورس، پس از محصولات شیمیایی، گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش بازار را دارد و پس از آن گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار دارند.

در فرابورس نیز پس از صنعت محصولات شیمیایی، بیشترین ارزش بازار به گروه‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها و فلزات اساسی اختصاص دارد.


بیشتر بخوانید:تحلیل تکنیکال پرداخت و آپ | رشد رایانه ای ها آغاز شد؟


با ارزش ترین شرکت ها بر مبنای ارزش حقوق صاحبان 

با ارزش‌ترین شرکت‌ بورسی بر مبنای ارزش حقوق صاحبان سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) است. پس از شستا فولاد در رتبه‌ دوم قرار دارد و شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) رتبه سوم را دارد. فارس، وبملت، وسرضوی، کگل، کچاد، شبندر و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

با ارزش‌ترین شرکت‌ها بر مبنای ارزش روز دارائی

اگر شرکت‌های فعال در بازار سرمایه را بر اساس ارزش روز دارائی‌ها رتبه‌بندی کنیم، بانک‌ها و موسسات اعتباری در صدر قرار می‌گیرند. 5 نماد بانکی وبملت (بانک ملتوبصادر (بانک صادراتوتجارت (بانک تجارت)، وپاسار (بانک پاسارگاد) و وپارس (بانک پارسیان) بیشترین ارزش روز دارائی‌ها را در میان شرکت‌های بورسی و فرابورسی دارند.

بورس

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان