صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 99975

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

بانک مرکزی بلایِ جان بازار سرمایه

بانک مرکزی بلایِ جان بازار سرمایه
امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در کنترل تورم و نرخ ارز را دلیل وضعیت این روزهای بازار سرمایه عنوان کرد.

امیر ندیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت این روزهای بازار اظهار داشت: از نظر بنیادی و پارامترهای قیمتی بازار در مرحله ارزنده‌ای قرار دارد، برای مثال یکی از مهم‌ترین پارامترها پی بر ای تاریخی بازار است که اردیبهشت ماه به عدد 12 رسید اما در چند ماه گذشته به 7.3 واحد رسید.

بانک مرکزی بلایِ جان بازار سرمایه

وی ادامه داد: این عدد زیر میانگین تاریخی خود است که نشان‌دهنده ارزندگی بازار است. برخی دلایل برای عدم رشد بازار وجود دارد که مهم‌ترین دلیل آن سیاست‌‌های پولی بانک مرکزی است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: امسال هدف دولت و بانک مرکزی کاهش تورم و ثبات نرخ است که برای رسیدن به این اهداف سیاست‌های انقباضی پولی را اجرا می‌کند که باعث افزایش نرخ بهره شده است.


بیشتر بخوانید: سهامداران متضرر در بورس چه کنند؟


وی ادامه داد: در همین راستا صندوق‌های درآمد ثابت سود 27 درصدی دارند یا سود اوراق دولتی به بالای 26 درصد رسیده است، همچنین بانک‌ها برای مبالغ درشت سود 27 درصدی پرداخت می‌کنند که این اعداد نسبت به گذشته بسیار بالاست.

ندیری یادآور شد: همین مساله باعث شده تا اکثر بازارها در رکود باشند و بازار سرمایه هم از این موضوع متاثر است. به نظرم تا زمانی که تغییری در سیاست‌های پولی بانک مرکزی رخ ندهد، انتظار رشد بالایی در بازار سرمایه نداریم هرچند قیمت‌ها ارزنده هستند و به محض تغییر سیاست‌ها بازار رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

مصاحبه از ابوالفضل برجی مرندی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان