صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 12709

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

در بازارهای موازی جذابیتی وجود ندارد/ سود سازی شرکت‌ها مورد توجه بازار

حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره روند بازار سرمایه، اظهار داشت: من برای آینده بازار یک روند صعودی را متصورم. در یک مقطعی، انتظار ریزش قیمت دلار با انتخاب جو بایدن باعث رقم خوردن روندی نزولی در بازار شد، اما حالا می‌بینیم که دلار در بالای 20 هزار تومان خود را تثبیت

حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره روند بازار سرمایه، اظهار داشت: من برای آینده بازار یک روند صعودی را متصورم. در یک مقطعی، انتظار ریزش قیمت دلار با انتخاب جو بایدن باعث رقم خوردن روندی نزولی در بازار شد، اما حالا می‌بینیم که دلار در بالای 20 هزار تومان خود را تثبیت کرده است.

وی افزود: در بورس تهران، حدود 70 درصد از سود شرکت‌ها مربوط به نرخ کامودیتی های جهانی است که در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجه نرخ کامودیتی هایی مانند مس در بازارهای جهانی هستیم. در ریزش اخیر، قیمت سهام مختلف بازار به نقاط جذابی رسیده و در بازارهای موازی نیز جذابیت خاصی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یادآور شد: بعد از انتخاب بایدن، در بازارهای طلا و دلار هم شاهد تخلیه حباب بودیم و قیمت‌ها در بازار مسکن نیز در سقف تاریخی خود به سر می‌برد. از طرف دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیش است و صعود بورس می‌تواند یک مقبولیت خاصی به این انتخابات بدهد. با کنار هم قرار دادن تمامی این عوامل، پیش‌بینی می‌شود که شاخص کل طی ماه های آینده سطوح یک میلیون و 800 هزار واحد را لمس کند.

مرادی با بیان اینکه «سهام سود ساز آینده بسیار خوبی در بورس دارند»، گفت: سهام ارزشمند که می‌تواند هم در شرکت‌های بزرگ و هم در شرکت‌های کوچک قرار بگیرد. پیش‌ازاین بحث تجدید ارزیابی و دارایی شرکت‌ها مطرح بود، اما الان با تعدیل قیمت‌ها بازار بیشتر به موضوع سود سازی شرکت‌ها توجه کرده و توجه به سمت سهام سود ساز و دارای p/e مناسب خواهد بود.

وی در ادامه به تأثیر اخبار پیرامون مذاکره با آمریکا بر روی بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: نمی‌توان در این خصوص چشم‌انداز کوتاه‌مدتی متصور بود و به نتیجه رسیدن مذاکرات هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مذاکره و توافق با آمریکا می‌تواند تأثیر کاهشی بر روی قیمت دلار داشته باشد که این اتفاق برای شرکت‌های صادرات محور اتفاق جالبی به حساب نمی‌آید. از طرف دیگر، توافق می‌تواند توسعه کسب و کارها و کاهش هزینه‌های جانبی برای شرکت‌ها را در پی داشته باشد و تجارت با دنیا تأثیر مثبتی بر روی سود سازی شرکت‌ها می‌گذارد.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «به نظرتان سهام پیش روی بازار چه گروهی خواهد بود؟»، گفت: سهام گروه فولادی، پتروشیمی و سنگ آهنی همیشه سود سازی خوبی داشتند و همچنین با توجه به اخبار مثبتی که در پیرامون گروه بانکی و پالایشی وجود دارد، سهم‌های این گروه نیز می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. همچنین در صورت افزایش هرچه بیشتر آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو، سهام این گروه نیز با رشد مواجه خواهند شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان