شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 3529

اولین واکنش بازار به صحبت‌های بورسی رئیس جمهور

رئیس جمهور: آزادسازی‌ سهام عدالت باعث شد که این بازار تعمیق و توسعه پیدا کرده و میلیون‌ها نفر مستقیم یا غیرمستقیم وارد این بازار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، تجربه‌های اخیر درباره بازار سهام نشان داده که معمولا پس از اظهارات مقامات مسئول درباره این بازار، فعالان بورسی بعضا ابراز نگرانی می‌کنند که این اظهارات بر آینده بازار تاثیر منفی نگذارد.

اما این بار به نظر می‌رسد اظهارات رئیس جمهور درباره بازار سهام واکنش مثبتی را از سوی بازار سهام حداقل در اولین روز پس از بیان این اظهارات به همراه داشته است.

روز گذشته در جلسه هیات دولت، رئیس جمهور با اشاره به اوضاع خوب بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: باید سهام جدید در این بازار عرضه شود و برای این کار همه بخش‌های دولتی باید فعالیت کرده و سهام‌شان را به بازار عرضه کنند؛ این در حالی است که بر اساس اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از طریق برخی از شرکت‌های شستا در هفته‌های آتی دو هزار میلیارد تومان عرضه اولیه در بورس خواهند داشت و این مسأله مهمی است؛ این عرضه اولیه بازار سرمایه را مستحکم می‌کند و نمی‌گذارد حبابی وارد این بازار شود.

روحانی ادامه داد: آزادسازی‌ سهام عدالت باعث شد که این بازار تعمیق و توسعه پیدا کرده و میلیون‌ها نفر مستقیم یا غیرمستقیم وارد این بازار شدند؛ این یک حرکت بسیار خوبی در بازار سرمایه خواهد بود و در حالی است که در شرایط کرونا، کشور در زمینه بازار سرمایه از همه کشورها، قدم‌های بهتری را برداشته و داریم در این زمینه به پیش‌ می‌رویم.

وی تصریح کرد: در زمینه بازار سرمایه الحمدالله قدم‌های خوبی در طول ماه‌های گذشته برداشته شده است و باید سهام جدید در این بازار عرضه شود و برای این کار همه بخش‌های دولتی باید فعالیت کنند و سهام‌شان را به بازار عرضه کنند.

روحانی همچنین بیان کرد: همانطور که در زمینه سهام عدالت، این سهام با آزادسازی‌ باعث شد که این بازار هم تعمیق و هم توسعه پیدا کند و میلیون‌ها نفر مستقیم یا غیرمستقیم وارد این بازار شدند که به طور مستقیم و غیر مستقیم سهام را در اختیار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این یک حرکت بسیار خوبی در بازار سرمایه خواهد بود و این در شرایط کرونا، شاید کشور ما در زمینه بازار سرمایه از همه کشورها، قدم‌های بهتری را برداشته و ما داریم در این زمینه به پیش‌ می‌رویم و این هم برای کشور ما بسیار مهم است.

این سخنان حسن روحانی در حالی بیان شد که روز گذشته روند شاخص بازار سهام منفی شده بود. با این حال امروز در دقایق ابتدایی بورس، واکنش این بازار مثبت بوده و تا ۴۵ دقیقه نخست فعالیت بازار شاخص بیش از یک درصد مثبت شد و بیش از ۱۴ هزار واحد نسبت به دیروز افزایش داشته است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان