صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 126017

اولین مزایده اموال منقول و غیرمنقول در سال ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات

اولین مزایده اموال منقول و غیرمنقول در سال ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات
ایزدی مدیرکل اموال تملیکی استان تهران از مزایده چند ملک سنگین از جمله زمین ۱۸ هکتاری و ۶۵۰ متری زعفرانیه خبر داد و گفت: زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه مربوط به شرکت سادات خوزستان است که جزو اموال غیر منقول به مزایده خواهد رفت.

به گزارش شهر بورس، حسین ایزدی امروز در جمع خبرنگاران در حالی به توضیح گزارش عملکرد اموال تملیکی استان تهران پرداخت که به گفته او دو هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان ارزش این دوره از مزایده املاک است.

او با اشاره به اینکه ۴۶ ملک معروف به سادات خوزستان واقع در تهران به نفع دولت مصادره شده است ادامه داد: اولین مزایده اموال منقول و غیرمنقول سال ۱۴۰۳ که در سطح وسیعی بوده به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان برگزار می‌شود. البته باید اذعان کرد که اولین مزایده اموال منقول از ۳ تا ۱۱ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود و در این خصوص تعداد ۲۱۵ پارتی کالا بارگذاری شده است.

از ۳ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مزایده اموال غیرمنقول در سامانه ستاد ایران برگزار می‌شود

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران در پاسخ به این موضوع که برگزاری مزایده اموال غیر منقول چگونه است؟ گفت: از ۳ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مزایده شماره ۲۷۸ با عرضه هزار و ۱۴۹ اموال غیرمنقول در سامانه ستاد ایران برگزار می‌شود. البته در مزایده اموال منقول ۷ هزار تن چای با تاییدیه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد بارگذاری شده و نمونه‌گیری این حجم از چای ظرف مدت ۴۰ روز انجام شده است.

وی افزود: امتیاز ویژه‌ای به تولیدکنندگان چای داده شده است به نحوی که دو ماه مهلت تسویه به شرط ارائه ضمانت نامه بانکی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران در توضیح مزایده اموال غیر منقول نیز گفت: در کل  دو هزار ۷۹۱ میلیارد تومان مزایده ملک بوده است که تاکنون به این میزان از حجم عرضه غیر منقول نداشته ایم که با توجه پرونده سادات خوزستان بی‌سابقه بوده است.


بیشتربخوانید: محصولات شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب از کیفیت بالایی برخوردار هستند


مزایده چند ملک سنگین در تهران و دماوند

ایزدی خاطر نشان کرد: در این مزایده چند ملک سنگین داریم که از جمله آن می توان به ملک ۱۰ هکتاری در دماوند، زمین ۱۸ هکتاری در تهران و زمین ۶۵۰ متری در زعفرانیه اشاره کرد. البته چند آپارتمان نیز در این مزایده عرضه می‌شود و پرداخت اقساطی هم امکان پذیر شده است.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران در پاسخ به این پرسش خبرنگار «اقتصاد آنلاین» که پرسید این زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه مربوط به کیست؟ و اینکه مبلغ آن چقدر است؟ گفت: این زمین مربوط به شرکت سادات خوزستان است و مبلغ تعیین شده آن ۲۲۰ میلیارد تومان است.

او در پاسخ به این پرسش که این عدد در منطقه زعفرانیه پایین نیست؟ گفت: این مبلغ را کارشناسان دادگستری تعیین کرده اند.

مبلغ هر متر زمین در زعفرانیه با مزایده متری ۳۱۸ میلیون تومان

خبرنگار اقتصاد آنلاین در واکنش به این اظهارات به مدیر کل اموال تملیکی اعلام کرد که با این حساب مبلغ هر متر زمین در زعفرانیه با مزایده متری ۳۳۸ میلیون تومان خواهد شد در حالیکه هر متر زمین در زعفرانیه بالاتر از این عدد است و به نوعی این قیمت در مزایده بسیار پایین است.

ایزدی در ادامه با اشاره به کالاهای استردادی، انهدامی و اعاده شده گفت: در سال گذشته، یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان کالا استرداد شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۶۷۱ میلیارد تومان پرونده استردادی رشد ۷۶ درصدی داشته است.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران یادآوری کرد: رقم کالاهای انهدامی نیز در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۲ میلیارد تومان بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ منهدم شده است که در ابتدای امسال نیز بخش عمده‌ای از کالاهای انهدامی مربوط به گمرک امام خمینی (ره) بوده است.

وی ادامه داد: ارزش پرونده‌های اموال تملکی در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران در توضیح پرونده‌های قاچاق نیز گفت: دو هزار و ۱۷۱ پرونده قاچاق در سال ۱۴۰۲ و هزار و ۹۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده و ارزش پرونده‌های سال ۱۴۰۲ معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان