شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۳
کد خبر : 79671

مدیرعامل شرکت گروه مالی مسکن در پاسخ به شهر بورس خبر داد:

اوراق نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده عرضه می شود

اوراق نهضت ملی مسکن تا یک ماه آینده عرضه می شود
مدیرعامل گروه مالی مسکن از انتشار اوراق مربوط به نهضت ملی مسکن ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سعید شیرزادی در مراسم سی امین سالگرد تأسیس کارگزاری بانک مسکن که با حضور مجید عشقی رییس سازمان بورس، عسگری مدیرعامل بانک مسکن و مدیران نهادهای مالی و کارگزاری برگزار شد، در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: بازار سرمایه موتور محرک و مولد اقتصاد است به این معنا که در کشورهای توسعه یافته هرچه ضریب نفوذ بازار سرمایه بالاتر باشد، توسعه یافتگی اقتصاد را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در ادبیات سرمایه گذاری بنگاه‌های سرمایه از طریق بازار سرمایه مولد می‌شوند و تولید و افزایش سرمایه دارند. اعتقاد من بر این است که تامین مالی از طریق بازار سرمایه به عنوان شاه کلید توسعه پایدار اقتصادی در برنامه هفتم توسعه باید درج شود به این معنا که نگاه به بازار اولیه و ورود شرکت‌ها بازار اولیه به بازار ثانویه باید روی محوری قرار گیرد که شرکت‌ها بتوانند سرمایه در گردش، منابع سرمایه‌ای، منایع تجهیزات سرمایه گذاری را از طریق بازار سرمایه تامین کنند.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن تصریح کرد: در حال حاضر تمام ابزارهای مالی که در دنیا استفاده می‌شود در بازار سرمایه وجود دارد؛ انواع و اقسام اوراق قرضه ها، صندوق‌ها، زمین و ساختمان و… که فقط نیاز به همت و توان مضاعف سیاستگزاران اقتصادی دارد که این ابزارها در جریان قرار گیرند.

وی ادامه داد: من معتقدم یکی از کارهایی که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، تخفیف‌های مالیاتی یا نظارتی برای شرکت‌ها وارد شده به بورس است تا شرکت‌ها وارد بورس شده و شفافیت عملکرد پیدا کنند و زمینه را برای استفاده از سرمایه خرد در جهت تولید فراهم کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت طرح مسکن ملی در سال سوم


شیرزادی یادآور شد: با توجه به ابزارهایی که وجود دارد و چشم اندازی که برای بازار سرمایه است برنامه هفتم توسعه در حوزه اقتصادی تمرکز بیشتری بر بازار سرمایه خواهد داشت.

وی در خصوص نقش بازار سرمایه در مهار تورم هم توضیح داد: یکی از پایه‌های ایجاد تورم افزایش نقدینگی در کشور است این نقدینگی مثل سیلی است که سدها را شکسته و باعث افزایش نرخ در جامعه می‌شود؛ یکی از کارکردهای بازار سرمایه جذب و کنترل نقدینگی است.

وی ادامه داد: هرچه شاخص بالاتر می‌رود هیچ فشاری به بازار مصرفی مردم وارد نمی‌شود بلکه مردم خوشحالتر شده و برای ورود به بازار بورس انگیزه پیدا می‌کنند. کار بازار سرمایه با جذب نقدینگی به حوزه تولید و حوزه واقعی اقتصاد، رشد تولید است.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن خاطرنشان کرد: امسال که با نام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است یکی از پایه‌های اصلی رسیدن به این شعار توجه به بازار سرمایه است که ان‌شاالله با این روند معاملات و حجمی که وجود دارد تورم از این مسیر کنترل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس در خصوص نقش این مجموعه در راستای تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن رییس جمهوری گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن ما به عنوان بزرگترین کارتل تولید مسکن رکورد بزرگی در حوزه تولید، شناسایی زمین‌ها و کنترل زمین‌های ملی مسکن ملی برعهده دارد؛ من معتقدم ابزار مالی مانند صندوق‌های زمین و ساختمان و اوراق رهنی که شروع کرده‌ایم زمینه مالی را برای نهضت ملی مسکن فراهم می‌کند که این اوراق ظرف یک ماه عرضه خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان