تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 103203

بهراد فرشاد در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

انجمن ماشین سازان و قطعه سازان به دنبال تامین مالی واحدها از بازار سرمایه

انجمن ماشین سازان و قطعه سازان به دنبال تامین مالی واحدها از بازار سرمایه
بهراد فرشاد رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز از برنامه‌های این انجمن برای ترغیب واحدها جهت تامین مالی از بازار سرمایه خبر داد.

بهراد فرشاد در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره فعالیت‌های انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز، اظهار داشت: این انجمن در سال 1372 به همت پیشکسوتان این صنعت به عنوان اولین انجمن در حوزه ماشین سازی و قطعه سازی در کشور بنا نهاده شد. مجوز انجمن نیز در سال 1373 از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت شد.

وی افزود: این انجمن با قدمت 30 ساله در حوزه قطعات خودرو و ماشین سازی به عنوان اولین انجمن در کل کشور ادامه حیات می‌دهد و با حدود 200 عضو حقوقی از واحدهای کوچک تا بزرگ در این حوزه فعالیت می کند.

رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز خاطرنشان کرد: در سال 1393، با توجه به گستردگی جغرافیایی از شهر تبریز به استان آذربایجان شرقی و گستردگی تولید قطعات ریلی و صنعت نفت، به «انجمن سازندگان ماشین، قطعه، مجموعه‌های صنعتی و خودروی صنعتی آذربایجان شرقی» تغییر نام دادیم.

فرشاد با اشاره به لزوم تامین مالی واحدهای صنعتی، یادآور شد: اعضای این انجمن دارای قدمت طولانی در تولید قطعات خودرویی هستند. تجهیزات این حوزه بسیار تخصصی و گران بها بوده و از طرف دیگر، به دلیل کاهش نیروی انسانی متخصص، اعضای انجمن به بهینه سازی تجهیزات خطوط تولید نیاز مبرم دارند.


بیشتر بخوانید: مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه چیست؟


وی ادامه داد: لذا تامین مالی این صنعت یکی از دغدغه های انجمن است. برای رفع این دغدغه در حال بررسی و مطالعه ورود اعضای انجمن به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های این بازار برای جذب سرمایه هستیم. با توجه به اینکه فرسودگی تجهیزات ماشین آلات تولیدی منجر به افزایش قیمت تمام شده و کاهش سهم بازار اعضای انجمن از تولید قطعات کشور است، ما به تجهیز ماشین آلات این صنعت نیاز داریم.

رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز در پاسخ به این سوال که «برای تامین مالی از بازار سرمایه چه اقداماتی انجام شده است؟»، گفت: در هیئت مدیره انجمن، برای تامین مالی از بازار سرمایه برنامه هایی را در نظر گرفتیم که در مجمع عمومی سالیانه نیز برای آشنایی اعضا با این ظرفیت از یک مشاور برای سخنرانی و آشنا کردن اعضا، استفاده کردیم.

فرشاد در پایان گفت: در انجمن ماشین سازان و قطعه سازان برای دور هم بودن تلاش نمی کنیم، ما برای خلق ارزش برای صنف و صنعت خود، در کنار یکدیگر هستیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان