صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 99660

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک آینده به شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه چیست؟

مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه چیست؟
فاطمه کوثری مدیر تامین مالی کارگزاری بانک آینده به تشریح مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه پرداخت و راهکارهای مختلف آن را معرفی کرد.

فاطمه کوثری مدیر تامین مالی کارگزاری بانک آینده در گفت‌وگو با شهر بورس درباره این کارگزاری اظهار داشت: ما روش‌های مختلفی را برای شرکت‌ها جهت تامین مالی از بازار سرمایه پیشنهادمی‌کنیم؛ به طور کلی تامین مالی از دو دسته تامین مالی از طریق بدهی و تامین مالی از طریق سرمایه تقسیم مکنیم.

وی ادامه داد: تامین مالی از طریق بدهی شامل اوراق بدهی است که هر کدام از آنها به فراخور شرایطی که شرکت می‌خواهد تامین مالی را انجام دهد و وضعیت شرکت می‌تواند متفاوت باشد؛ انواع متنوعی شامل اوراق صکوک، مرابحه، اوراق اجاره، اوراق اجاره که از طریق آنها می‌تواند تامین سرمایه از بدهی را انجام داد.


بیشتر بخوانید: پرداخت سود 24 درصدی صندوق گسترش فردای ایرانیان تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده


مدیر تامین مالی کارگزاری بانک آینده با بیان اینکه تامین مالی از طریق سرمایه شامل افزایش سرمایه، پذیرش شرکت در بازار سرمایه است، گفت: پذیرش می‌تواند در بورس یا فرابورس اتفاق بیفتد که به فراخور شرکت و ویژگی‌هایی که دارد، بازارهای متنوعی تعریف شده‌اند که در آن نیاز تمام شرکت‌ها را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه باعث شناخته شدن بیشتر شرکت می‌شود و شرکت می‌تواند از این طریق به نحوی برندینگ هم داشته باشد، اسم شرکت شنیده می‌شود، اعتبار شرکت بالاتر می‌رود، شرکت‌ها می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند و می‌توانند پول سهامداران کوچک تر را به کسب و کارشان بیاوردند.

مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه چیست؟

کوثری درباره مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه توضیح داد: ویژگی اصلی تامین مالی از بازار سرمایه، بلند مدت بودن است. بازار سرمایه ویژگی تامین مالی طولانی مدت را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، ما بیشتر اوراق صکوک‌ را با بانک‌ها مقایسه می‌کنیم نرخی که در اوراق صکوک‌ پیشنهاد می‌شود برای دوره های سه تا پنج ساله تعریف می‌شود. قابلیت این را دارد که شرکت در بازه‌های زمانی آن را تمدید کند.

وی ادامه داد: تامین مالی از طریق بازار پول دوره‌های کوتاه‌تری را شامل می‌شود و نرخ اوراق متغیر است و موارد پرداخت ماهیانه است اما در انتشار  اوراق اصل پول در انتهای دوره و فرع آن در دوره‌های زمانی پرداخت می‌شود که این ویژگی باعث می‌‌شود که شرکت میریت بهتری در نقدینگی داشته باشد.

مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه چیست؟

فاطمه کوثری

مدیر تامین مالی کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه تنوع بسیار بالایی دارد و هر شرکتی با هر سازوکاری قابلیت تامین مالی از این بازار را دارد. عموما شرمت‌ها تمایل دارند تا از طریق بانک تامین مالی انجام دهند و تامین مالی از طریق بازار سرمایه جدید است و سوگیری از طریق افراد خارج از این بازار بیشتر است اما این بازار قابلیت و پتانسیل بالایی دارد که خلاهای بازار پول را می‌پوشاند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان