شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر : 56817

وزیر اقتصاد:

امسال هدف دولت کنترل تورم است/ رانت را به حداقل رساندیم

امسال هدف دولت کنترل تورم است/ رانت را به حداقل رساندیم
وزیر اقتصاد، کنترل تورم را هدف اصلی دولت در سال جاری دانست و گفت: تلاش کردیم رانت را به حداقل برسانیم.

به گزارش شهر بورس، سید احسان خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب، اظهار داشت: در جریان اقداماتی که دولت در اردیبهشت ماه امسال انجام داد، هدف اول این بود که رانت را به حداقل برساند و تولیدکننده در میدان بماند.

وی افزود: با پشت سر گذاشتن موج اجرای این سیاست در دو سه ماه گذشته، بستر خوبی فراهم است که در یک فضای بدون رانت کمک کنیم تا تولیدکننده‌ها از نتایج عملکرد دولت استفاده کنند. دولت بر اساس فرموده آقای رئیسی، در کنار کنترل تورم که در صدر اولویت سال ۱۴۰۱ است، تلاش می‌کند تا موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان را بردارد.

وزیر اقتصاد با اشاره به درخواست‌های موجود برای دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور تورم بالایی داشته و نرخ سود بانکی نصف آن بوده، شبکه بانکی حتما با تقاضای جدی نسبت به تسهیلات و اعتبارات مواجه است. اگر بانک‌ها به طور صددرصد به درخواست‌ها تن بدهند با افزایش شدید متغیرهای نقدینگی مواجه خواهیم بود و خلق پول، مجدداً تورم را متوجه کشور خواهد کرد و اگر هم به طور کامل فضای پرداخت تسهیلات را ببندد، تولیدکنندگان به مشکل خواهند خورد.


بیشتر بخوانید:میثم محمدی: در سال های آینده حسرت قیمت کنونی سهام بورسی را می خوریم


خاندوزی ادامه داد: باید در میانه این دو هدف افراطی قرار بگیریم. کنترل و مدیریت تقاضای بالا در حوزه اعتبارات هم از طریق مهار تورم است و به محض اینکه تورم را کاهش بدهیم این روند هم اصلاح می‌شود که به نظر ما این اولویت است. متاسفانه گاهاً شبکه بانکی با تولیدکننده به نوعی برخورد می‌کند که انگار هیچ عقبه‌ای از او وجود ندارد.

وی درمورد تفاوت نرخ ارز، گفت: باید تغییراتی در بازار حواله ارزی رخ بدهد که در این راستا مذاکراتی با بانک مرکزی انجام شده و امیدواریم بانک مرکزی کمک کند که بتوانیم با نرخ منصفانه که صادرکننده هم به صادرات رغبت نشان بدهد، این کار را انجام بدهیم. البته اصل بازگشت نرخ ارز به کشور را نباید زیر سوال ببریم، چراکه این اتفاق در سایر کشورها هم رخ می‌دهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان