صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر : 89666

المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای برگزار می شود

المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای برگزار می شود
سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از آغاز المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای کشور از فردا (شنبه) خبر داد.

به گزارش شهر بورس، ابراهیم احمدی در نشست خبری المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور اظهار داشت: دانشگاه فنی حرفه‌ای ای از سال 1354 پا به عرصه گذاشته است. وظیفه ما تولید فناوری، ایجاد مهارت و تربیت نیروهای متخصص در بازار کار است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در حوزه تربیت نیروی متخصص به حساب می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا، بخش ورزش کمی عقب ماند و اردوهای علمی تحت تاثیر قرار گرفت. پس از بهبود اوضاع، برای اولین بار است که المپیاد دانشجویان در دو بخش پسران و دختران به میزبانی یک شهر برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی درمورد اهداف این المپیاد، گفت: ایجاد نشاط و شور، ایجاد انگیزه، امید و سلامت جسمی و روانی و معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی؛ اهداف این جشنواره است. شعار المپیاد نیز «دانایی، توانایی و پویایی» خواهد بود.


بیشتر بخوانید: آموزشگاه فنی و حرفه ای شهر بورس تأسیس شد


احمدی در پاسخ به این پرسش که «بودجه در نظر گرفته شده برای المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای چقدر است؟»، گفت: سه ملیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کل اعتباری است که برای این المپیاد در نظر گرفته شده. این مسابقات از  ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریورماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی به تشریح تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد پرداخت و تصریح کرد: در بخش دختران، ۴۲۸ ورزشکار، ۵۹ مربی و ۱۵ سرپرست و در بخش پسران ۵۲۰ ورزشکار ۸۴ مربی و ۲۰ سرپرست حضور خواهند داشت. از این تعداد، 72 ورزشگاه دختر و 72 ورزشکار پسر از آذربایجان شرقی هستند.

سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی راجع به فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، عنوان کرد: ۷۰ درصد دروس ما کارگاهی و تنها ۳۰ درصد نظری هستند. حدود 1500 نفر در دانشگاه های فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تعلیم می‌بینند.

مهدی شریعتی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در تشریح برنامه‌های المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای گفت: با برگزاری این مسابقات به دنبال افزایش سهمیه‌های دانگاه فنی و حرفه‌ای در تیم ملی دانشجویان هستیم. این المپیاد مجموعاً در 9 رشته برگزار می‌‎شود.

وی افزود: رشته‌های تیمی این المپیاد شامل فوتبال و والیبال می‌شود و در رشته‌های انفرادی نیز پنج هزار دانشجو از 15 استان در رشته‌هایی از جمله بدمینتون، شنا، تیراندازی و کاراته به رقابت خواهند پرداخت.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان