شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر : 55697

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

افشین بیرامی: در کوتاه مدت انتظار رشد بورس وجود ندارد

افشین بیرامی: در کوتاه مدت انتظار رشد بورس وجود ندارد
افشین بیرامی معاون عملیات بازار کارگزاری امین آوید گفت: در صورتی که تغییری در شرایط فعلی رخ ندهد علی‌رغم ارزنده بودن قیمت های فعلی اکثریت سهام شرکت ها در تابلو، در کوتاه مدت نمی‌توان رشد آنچنانی را برای بازار سرمایه متصور شد.

افشین بیرامی معاون عملیات بازار کارگزاری امین آوید در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: ریزش های اخیر بازار سرمایه در کنار پایین آمدن ارزش معاملات خرد و همچنین خروج مداوم نقدینگی طی ماه های اخیر از بازار توسط فعالان حقیقی بازار نشان دهنده این موضوع است که امید و انتظار از آینده بازار در پایین ترین سطح ممکن قرار گرفته.

وی افزود: سیاست های اقتصادی اتخاذ شده علاوه بر اینکه به رونق بازار سرمایه کمک چندانی نکرده، بلکه باعث فرار پول هوشمند از شفاف ترین بازار اقتصادی کشور نیز شده است.


بیشتر بخوانید: راه اندازی سامانه ستاره موجب کاهش فشار فروش در بازار سرمایه می شود


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل ایجاد ترس در بورس، خاطرنشان کرد: تصمیماتی همچون لغو ناگهانی فروش خودرو در بورس کالا در کنار شایعاتی همچون جدایی بورس کالا از سازمان بورس و اوراق بهادار و پیوستن به وزارت صنعت و معدن از جمله تصمیماتی بوده که به کمرنگ تر شدن اعتماد فعالین به بازار سرمایه کمک شایانی کرده است.

افشین بیرامی ادامه داد: در کنار این موارد مسئله مهم دیگری که بر اکثر بازارهای سرمایه فعال در دنیا تاثیر منفی گذاشته و اثرات آن بر اقتصاد و در نهایت بر بازار ما اثرگذار بوده، ادامه دار شدن جنگ روسیه و اوکراین است. از دیگر دلایل ریزش های اخیر بازار سرمایه می توان به نامشخص بودن وضعیت برجام و مذاکرات میان ایران و طرف های غربی اشاره داشت که این مذاکرات بیش از حد طبیعی طولانی شده و عملا دورنمای مثبتی نیز برای سرانجام آن حداقل تا این لحظه توسط فعالین سیاسی و اقتصادی متصور نیست.

وی یادآور شد: موضوع مهم دیگری که از جمله شاخصه های تاثیرگذار بر بازار سرمایه و تولید و اقتصاد بوده، نرخ بهره بین بانکی در سیستم بانکی کشور است که در هفته آخر تیر ماه به بالاترین حد خود طی سال جاری رسیده و با نرخ 21.31 نشان دهنده افزایش یک درصدی آن به نسبت هفته اول فروردین ماه است. با توجه به موارد فوق در صورتی که تغییری در شرایط فعلی رخ ندهد علی‌رغم ارزنده بودن قیمت های فعلی اکثریت سهام شرکت ها در تابلو، در کوتاه مدت نمی‌توان رشد آنچنانی را برای بازار سرمایه متصور شد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان