شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر : 49531

افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق کارگران + جدول

افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق کارگران + جدول
با اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پس از جلسه‌های متعدد و طولانی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان، حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 با افزایش 57.4 درصدی همراه شد.

به گزارش شهر بورس، طی هفته‌ها و روزهای اخیر یکی از مباحث مطرح شده در رسانه‌ها، موضوع تعیین دستمزد کارگران در سال 1401 بود که با کش‌وقوس‌های فراوان همراه بود. در نهایت پس از جلسات متعدد حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق کارگران خبر داد.

وی با اشاره به جلسه 14 ساعته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حقوق کارگران، اظهار داشت:‌ در یک گفت‌وگوی مفصل و چالشی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حداقل دستمزدها تعیین شد.

عبدالملکی ادامه داد: خبرهای خوبی برای جامعه کارگری داریم و اعلام می‌کنیم برای اولین بار بعد از ده‌ها سال 19 اسفندماه بین جامعه کارگری و کارفرمایی توافق شد.

وی افزود: حداقل دستمزد سال آینده کارگران 57.4 درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با 2 فرزند به 6 میلیون و 725 هزار تومان افزایش یافته است. این رقم در سال جاری 4 میلیون و 376 هزار تومان بوده است.

وزیر کار اضافه کرد: برای خانوارهای با 3.3 نفر یعنی یک آقا، خانم و 1.3 فرزند حداقل حقوق 6 میلیون و 433 هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال جاری که 4 میلیون و 190 هزار تومان بوده، حدود 2.2 میلیون تومان افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده‌اند/ بی‌اعتمادی مردم دلیل عدم استقبال از پرسپولیس و استقلال


عبدالملکی افزود: برای خانواده‌های دارای یک فرزند حداقل حقوق 6 میلیون و 307 هزار تومان تعیین شد که نسبت به حقوق 4 میلیون و 111 هزار تومانی امسال بالغ بر 2.2 میلیون تومان اضافه شده است.

وزیر کار همچنین یادآور شد:‌اقلام حقوقی بازنشستگی و مستمری‌بگیران نیز افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستمزد کارگران برای سایر سطوح هم 38 درصد به علاوه روزانه 17 هزار و 172 تومان افزایش یافته است. همچنین حق مسکن از 450 هزار تومان به 650 هزار تومان و بن کارگری از 600 هزار تومان به 850 هزار تومان رسیده است. حق اولاد هم برای سال 1401 به 4.179.750 ریال برای هر فرزند رسید.

جدول افزایش دستمزد سال 1401 کارگران به شرح زیر است:

افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق کارگرانجهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان