شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر : 49508

الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس:

مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده‌اند/ بی‌اعتمادی مردم دلیل عدم استقبال از پرسپولیس و استقلال

مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده‌اند/ بی‌اعتمادی مردم دلیل عدم استقبال از پرسپولیس و استقلال
پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه: بی‌ اعتمادی و دل‌زدگی مردم از بازار سرمایه را عامل عدم استقبال مردم از پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس دانست.

پیام الیاس‌کردی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس و اینکه مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده‌اند اظهار داشت: واقعیت این است که در حدود 2-3 سال گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که متأسفانه مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده و اعتماد آن‌ها را سلب نمود.

وی افزود: متأسفانه ماجرای پالایش و دارایکم را هم داشتیم که فقط عرضه شدند و حتی برای آن‌ها بازار گردان هم مشخص نکردند. همین‌الان هم پالایش و دارا یکم با Nav خودشان فاصله دارند. مردم این‌ها را رصد کرده و می‌بینند.

هواداران بیشتر از مبلغ پذیره‌نویسی پول جمع می‌کردند

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پذیره‌نویسی سهام استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: فرض کنید همین امروز AFC نامه می‌زد و می‌گفت که قبول داریم که استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند اما باید تا یک هفته فلان مبلغ را پرداخت کنید. از طرف دیگر دولت می‌گفت من پول ندارم و هواداران پول جمع می‌کردند.

الیاس‌کردی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ می‌داد فکر می‌کنم پول جمع شده توسط هواداران، از مبلغ پذیره‌نویسی بیشتر می‌بود. متأسفانه یک کار چندساله که انجام نشده بود را می‌خواستیم با عجله انجام بدهیم و نمی‌دانستیم که می‌خواهیم چه کار کنیم. خواستیم مقداری فشار هم بیاوریم که این کار تا 15 اسفند انجام شود و انجام هم شد. اما متأسفانه فعلاً نتیجه جذابی نداشته است.

وی افزود: البته اگر قدم اول باشد، می‌توانیم بگوییم قدم خوبی است ولی فعلاً هم با اماواگرهایی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید دید در انتها چه اتفاقی رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید: چقدر از سهام پرسپولیس و استقلال فروش رفت؟


مردم را از بازار سرمایه دلزده کرده‌اند - پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس

بی‌اعتمادی مردم دلیل عدم استقبال از پرسپولیس و استقلال

الیاس‌کردی در خصوص عوامل مؤثر در عدم استقبال فعالان بازار سرمایه از پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس گفت: عدم اطمینان مردم به وضعیت بازار سرمایه از جمله شرایط عرضه‌های اولیه، دارا یکم، پالایش یکم و… دلیل نخست شکست این پذیره‌نویسی است.

این کارشناس ادامه داد: دلیل دوم، عجله‌ای است که دوستان داشتند و می‌خواستند خیلی سریع کار انجام شود. اما می‌توانستند در فضای بهتری و با ارائه آگاهی بیشتر به مردم این پذیره‌نویسی را انجام دهند. دلیل سوم هم شفافیت است. هر جا ما به مردم شفاف توضیح دادیم که شرایط و صورت‌های مالی چگونه است، نتیجه خوب بوده اما الان خریدار می‌بیند که 10 درصد باشگاه پذیره‌نویسی می‌شود اما تکلیف 90 درصد بقیه سهام چیست؟

الیاس‌کردی افزود: به هر حال بحث مدیریتی این باشگاه‌ها همیشه مشکل‌ساز بوده و به جای سود و درآمد همیشه هزینه بوده است. در واقع باید بحث تعصب و مسائل مالی را از هم جدا کنیم چرا که این دو بحث جایگاه‌های متفاوتی دارند. اگر قرار است مردم برای خرید سهام این دو باشگاه در صف بایستند یا در پذیره‌نویسی آن‌ها شرکت کنند و پول زیادی را بیاورند، قاعدتاً می‌خواهند بدانند که سود این دو باشگاه چگونه مصرف می‌شود، یا اصلاً چگونه به سود سازی خواهند رسید.

وی در پایان با اشاره به لزوم مشخص شدن وضعیت مدیریتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای سهامداران گفت: نمی‌شود که مدیریت را نگه داریم و صرفاً از مردم پول بگیریم. این نکته‌ای است که باید در نظر داشته باشیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان