تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر : 49170

افزایش قیمت سیب زمینی ادامه دارد

افزایش قیمت سیب زمینی ادامه دارد
افزایش قیمت سیب زمینی در ماه‌های اخیر یکی از مسائلی است که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و اقداماتی نیز برای مقابله با آن صورت گرفته اما گفته می‌شود احتکار و افزایش قیمت سیب زمینی ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، در حالی که قیمت سیب زمینی در بازار به حدود 200 هزار ریال رسیده، افزایش قیمت آن در شهرهای مختلف باعث شده قیمت سیب زمینی در فروشگاه‌های آنلاین تا 300 هزار ریال برسد. در همین خصوص گفته می‌شود احتکار و افزایش قیمت سیب زمینی ادامه دارد.

در خصوص افزایش قیمت سیب زمینی گفته می‌شود که با رسیدن به روزهای پایانی سال، عرضه آن در بازار کم شده تا افزایش قیمت آن در شب عید افزایش یابد. دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید رشد قیمت برنج در بازار موجب افزایش تقاضا برای خرید سیب زمینی و متعاقب آن، ورود بیشتر دلالان به این بخش و کاهش عرضه شده است.

در همین حال رئیس اتحادیه بارفروشان به تجارت‌نیوز گفت: برای تنظیم بازار شب عید قرار بود هزار تن سیب زمینی از پاکستان وارد ایران شود. دولت زمزمه واردات سیب‌زمینی را مطرح کرد تا سیب‌زمینی‌ها را از مخفیگاه‌ها روانه بازار کنند اما این اتفاق نیافتاد.

مصطفی دارایی نژاد توضیح داد: هرچند سیل به بخشی از سیب‌زمینی‌های جنوب کشور آسیب زد اما میزان سیب‌زمینی‌های احتکار شده در مخفیگاه‌ها کم نیست. دولت قرار بود انبارها را رصد و این صیفی‌جات را روانه بازار کند اما موفق نشد.

احتکار و افزایش قیمت سیب زمینی


بیشتر بخوانید: سود نقدی سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟


قیمت سیب‌زمینی در عمده‌فروشی‌ها

او ادامه داد: اکنون قیمت سیب‌زمینی در بخش عمده‌فروشی و میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۹ تا ۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود. البته که این اتفاق سال گذشته برای پرتقال رخ داد. دولت پرتقال‌های شب عید را برای تنظیم بازار دپو کرد که در نهایت ۳۰ درصد پرتقال‌ها به دلیل طمع افراد فاسد شد.

دارایی نژاد گفت: چنانچه سیب‎‌زمینی‌ها از مخفیگاه و انبارها روانه بازار نشود دستوری نرخی برای آن تعیین می‌کنیم که این کالا روی دست محتکران بماند.

بر اساس این گزارش، چنانچه روند افزایشی قیمت سیب‌زمینی ادامه‌دار باشد ممکن است به زودی این کالا هم از سبد خانوار حذف شود. از این‌رو دولت یا باید به فعالان بخش خصوصی اجازه واردات بدهد یا به رصد انبارها بپردازد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان