شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 49162

سود نقدی سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟

سود نقدی سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟
با رسیدن به اواسط اسفندماه، بدعهدی برخی از شرکت‌ها پرداخت سود سهام عدالت را با چالشی جدی مواجه کرده و باید دید سود نقدی سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟

به گزارش شهر بورس، در حالی که سهامداران عدالت در انتظار پرداخت سود نقدی سهام عدالت خود در سال 99 هستند، بدعهدی برخی از شرکت‌ها مانعی جدی در این راه ایجاد کرده است. به صورتی که 7 شرکت از 36 شرکت بورسی مربوط به سهام عدالت با گذشت بیش از 7 ماه از مهلت قانونی و اعلام شده، هنوز اقدام به واریز سود های مربوط به سال 99 به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی نکرده‌اند. حال باید دید سود نقدی سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟

برخی از این شرکت‌ها حتی از واریز سودهای مربوط به 2 سال قبل نیز خودداری کرده و پرداخت سود سهام عدالت را با چالش مواجه می‌کنند. بر اساس اعلام سنا، شکایت حقوقی از شرکت مخابرات که هنوز سود 2 سال قبل را نیز واریز نکرده، انجام شده و در حال پیگیری است.

همچنین با پیگیری به عمل آمده از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس، آخرین خبرها حاکی از آن است که با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تاکنون شرکت‌هایی از جمله مخابرات و گروه صنعتی مپنا در پرداخت سود سهام عدالت بدقولی کرده‌اند در حالی که این سود حق‌الناس است و مدیران این شرکت‌ها باید جوابگوی ۴۹ میلیون سهامدار عدالت باشند.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس روز گذشته (چهارشنبه 11 اسفند) با پرداخت بیش از ۶.۵ هزار میلیارد تومان سود دارندگان سهام عدالت از فهرست شرکت‌های بدحساب خارج‌شده اما همچنان، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند و این کوتاهی چالشی برای واریز سود سهامداران عدالت در یک مرحله تا پایان سال را ایجاد خواهد نمود.


بیشتر بخوانید: نقدینگی لازم برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال مشخص شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال


تاکید بر پرداخت سود نقدی سهام عدالت توسط مسئولان

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام کرده بود: توزیع پرداخت سود سهام عدالت به طور قطع تا پایان امسال انجام می‌شود و این مبلغ، بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است.

پیش‌تر مجید عشقی اعلام کرده بود کلیه شرکت‌های سجامی پذیرفته‌شده در بازار سرمایه ملزم به پرداخت سودهای سال مالی قبل و همچنین سودهای رسوب‌کرده سالیان گذشته خود هستند و سازمان بورس به جد پیگیر احقاق حقوق ازدست‌رفته سهامداران طی سالیان گذشته خواهد بود و در این راه مماشات نمی‌کند.

بر اساس اطلاعات پرتفوی شرکت‌های سرمایه پذیر 34 درصد از سهام شرکت سیمان دشتستان ، 20 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران 26 درصد از سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران مپنا به دارندگان سهام عدالت تعلق دارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان