شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر : 59159

افزایش تقاضای جهانی برای نفت

افزایش تقاضای جهانی برای نفت
آمار سازمان ابتکار مشترک آمار نفتی (JODI) نشان داد تقاضای جهانی برای نفت، در اوت بهبود پیدا کرد و تقریبا به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ بازگشت.

به گزارش شهر بورس، آمار سازمان JODI نشان داد پس از این که تقاضای جهانی برای نفت در ژوئیه کاهش یافت، در اوت به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به ۹۹ درصد سطح تقاضا که پیش از شیوع بحران پاندمی کووید ۱۹ وجود داشت، بازگشت. رشد تقاضا برای نفت در اوت، تحت تاثیر مصرف بالاتر در آمریکا، چین، ژاپن، عربستان سعودی و اندونزی روی داد.

براساس گزارش کالا خبر، در اوت همچنین تولید جهانی نفت ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. تولید عربستان سعودی به بالای ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید و برای سومین بار این کشور تولید بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت را گزارش کرد. در آمریکا، تولید نفت خام در اوت به میزان ۲۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۸۱۳ هزار بشکه در روز افزایش همراه بود. تقاضا برای نفت در اوت، به میزان ۱.۴۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و ذخایر نفت خام آمریکا ۲۲.۷ میلیون بشکه کاهش یافت که دومین رکورد پایین ثبت شده از سوی سازمان JODI بود.

بهبود تقاضای جهانی برای نفت در اوت، پس از کاهش ۱.۱ میلیون بشکه در روز تقاضا در ژوئیه روی داد که افت غیر معمولی برای این ماه از سال بود.


بیشتر بخوانید: نفت ۱۰۰ دلاری و اقتصاد ایران


تقاضا در اوت ممکن است بهبود پیدا کرده باشد، اما بازار نفت و تحلیلگران نفت می گویند که کندی اقتصادی ادامه‌دار و نمایان شدن رکود، ممکن است رشد تقاضا را در کوتاه مدت محدود کند.

همچنین پس از تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس برای انجام بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰، میزان عرضه ممکن است محدودیت بیشتری پیدا کند. با وجود این که اوپک کاهش تولید به میزان دو میلیون مشکل در روز را تصویب کرده اما کاهش واقعی تولید این گروه کمتر و حدود یک تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود زیرا بسیاری از تولیدکنندگان ماه‌هاست کمتر از سهمیه اختصاص یافته نفت تولید می‌کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته هشدار داد تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه از نوامبر، ریسک‌های امنیت انرژی در سراسر جهان را افزایش داده و ممکن است به قیمت‌های بالاتر نفت منجر شود که می تواند نقطه عطفی برای رکود جهانی باشد. این آژانس برآورد خود از رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری و آینده را کاهش داد و اعلام کرد آمار نسبتا مطلوبی که دیده می شود، رکود شدیدی که در پیش است را پنهان می کند و اکنون با وجود افزایش سوئیچ از گاز به نفت در بخش تولید نیرو و صنعت، پیش بینی می‌شود که تقاضا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۴۰ هزار بشکه در روز بر مبنای سالانه، کاهش پیدا کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − سه =

پراپ تریدینگ

کمان