شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۵۲
کد خبر : 51505

اعلام محل ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران

اعلام محل ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران
رئیس کمیسیون عمران مجلس، اخبار جدیدی را درباره واحدهای نهضت ملی مسکن بیان کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی، زمین مشخص شده، محل واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران را اعلام کرد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت از اجرای قانون جهش تولید مسکن،گفت: تاکنون بیش از 5 میلیون نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و اطلاعات بیش از 2 میلیون نفر نیز راستی‌آزمایی و تایید شده‌ است.


بیشتر بخوانید: اضافه خدمت سنواتی بخشیده شد


وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی، زمین مشخص شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال جانمایی زمین‌ها در تهران شامل شهرهای اطراف پایتخت از جمله پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین بخش‌هایی از منطقه 22 تهران با قطعات مختلف است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون کار اجرایی ساخت یک میلیون مسکن آغاز شده است، گفت:‌ متوسط پیشرفت این یک میلیون مسکن بین 15 تا 20 درصد بوده که البته عقب‌تر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.

محل واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران

رضایی کوچی، با انتقاد از کندی پیشرفت پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور، عنوان کرد: ناهماهنگی بین بانکها و عدم همراهی آنها با وزارت راه در بحث پرداخت تسهیلات، ناهماهنگی مدیران استانی، جابجایی مدیران وزارتخانه در سطح استانها و همچنین عدم وجود یک قرارگاه واحد در وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اجرای درست قانون و متعاقب آن موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط از مهمترین دلایل عدم تحقق پیش‌بینی‌ها در پیشرفت پروژه ساخت بوده است.


بیشتر بخوانید:حسین مرید سادات: بورس در حال اصلاح زمانی است


وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شورای عالی مسکن مشکلات مذکور مطرح شده است، تصریح کرد: در این جلسات عموماً درباره مرتفع کردن برخی مسائل از جمله شرایط احراز مشمولان و هموار کردن مسیر پرداخت تسهیلات بانکی بحث شده در حالی که یکی از مشکلات اصلی در مسیر اجرای قانون جهش تولید مسکن، موازی‌‌کاری‌های صورت گرفته در 7 معاونت وزارت راه و شهرسازی است که مسئولیت‌های مجزایی در اجرای قانون برعهده دارند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =

پراپ تریدینگ

کمان