صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 51424

سهام بزرگ نیاز به اصلاح دارند

حسین مرید سادات: بورس در حال اصلاح زمانی است

حسین مرید سادات: بورس در حال اصلاح زمانی است
حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاید سهام بزرگ بازار نیاز به اصلاح داشته باشند، اما این اصلاح بیشتر زمانی بوده و دیگر خبری از صف‌های فروش سنگین نیست.

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: باید بپذیریم هرگاه که زمان تحلیل در بازار بورس فرا می‌رسد، سهم‌های کوچک و متوسط به‌واسطه شاخص کل هم‌وزن و شاخص کل برای سهم‌های بزرگ بازار مبنای تحلیل اهالی بازار سرمایه می‌شوند.

وی افزود: شاخص کل هم‌وزن به محدوده مقاومتی یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد نزدیک می‌شود و جنس کندل ها و اعدادی که بر روی تابلوی معاملات برای شاخص کل ثبت می‌شود، گویای این موضوع است که شاید بازار در سهم‌های بزرگ بازار نیاز به اصلاح دارد و این مورد را بر روی تابلوی معاملات کاملاً مشهود می‌بینیم.


بیشتر بخوانید: تشریح عملکرد کمیته فقهی سازمان بورس از زبان «عشقی»


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت شاخص کل و شاخص هم‌وزن، خاطرنشان کرد: شاخص کل هم‌وزن تا شهریور ۱۴۰۰، حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد احتمال رشد شارپی را دارد. به همین دلیل، پول از اکثر صنایع شاخص ساز خارج و وارد صنایع کوچک و متوسط می‌شود. شاخص کل به محدوده شهریور ۱۴۰۰ خود نزدیک و وارد فاز اصلاح زمانی شده است.

حسین مرید سادات ادامه داد: نکته امیدوارکننده در بازار، اصلاح زمانی موجود در بازار است. یعنی به جای اینکه قیمت‌ها مانند شهریور ۱۴۰۰ به شدت افت کنند، بیشتر نمادها با فشار فروش با منفی ۲ و ۳ بر روی صفر تابلو کار را به اتمام می‌رسانند که می‌تواند سهامداران را امیدوار کند و آنها بدانند دیگر خبری از صف‌های فروش عریض و طویل در بازار نیست.

حسین مرید سادات: بورس در حال اصلاح زمانی است

وی یادآور شد: بسیاری از نمادهای بزرگ در حال اصلاح زمانی هستند و خط روند صعودی کماکان برای کلیت بازار قابل ترسیم است. امیدوار هستیم در محدوده‌های مقاومتی، روندهای صعودی شکسته نشود. یعنی خط روند صعودی و تلاقی نواحی استاتیک و داینامیک محل دست‌به‌دست شدن بازار باشد و فروشندگان جای خود را به سهامداران تازه‌نفس بدهند.


بیشتر بخوانید: نشانه ضعف و تردید در بورس دیده می شود


این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در پویایی قابل توجهی قرار دارد که این را ارزش معاملات هفتگی بازار که بالای ۶۰۰۰ میلیارد است، نشان می‌دهد. از طرفی دیگر، تعداد صف‌های خرید سهامداران را به سمت اهداف بالاتر امیدوار می‌کند و در نهایت به سهامدارانی که سهم در بازار دارند به سهامداری با رعایت حد ضرر توصیه می‌کنم. سهامدارانی هم که از بازار خارج شدند، می‌توانند به‌واسطه ورود پله‌ای وارد سهام شده و به دید نوسانی از بازار بهره‌ ببرند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان