شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 58935

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

اصلاح سیاست قیمت‌گذاری دستوری الزامی برای رونق بورس

اصلاح سیاست قیمت‌گذاری دستوری الزامی برای رونق بورس
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری در صنایع تاثیر بسیار بدی بر بازار گذاشته است، گفت: بازار سرمایه در نگاه مسئولان باید جایگاه و نقش مهمی داشته باشد و تا زمانی که ساختار برخی سیاست‌گذاری‌ها اصلاح نشود نمی‌توان انتظار رونق بازار و جذب سرمایه برای آن را داشت.

به گزارش شهر بورس، حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه چند روز بازار مثبت نمی‌تواند به رونق معاملات در ادامه مسیر بیانجامد و ارزش معاملات نیز این موضوع را تایید می‌کند به بورسان گفت: روندهای بازار نشان دهنده یکسری از پیش‌بینی‌هایی است که در آینده اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش سنا، وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته دولت‌ها آن طور که باید نگاه ویژه‌ای به بورس به عنوان یک بازار اقتصادی نداشته‌اند و تنها در برهه‌هایی از زمان از آن به نفع خود استفاده کرده‌اند، افزود: بازار سرمایه در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک شاخص پیش‌نگر بوده و آینده را پیش‌بینی کرده و پیام‌ها و راهکارهای درستی را به مسئولان ارائه می‌دهد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ بستر جذب نقدینگی و سرمایه باید در بازار سرمایه فراهم شود چرا که از دست دادن برخی مولفه‌ها باعث شده با کاهش تقاضا مواجه باشیم.


بیشتر بخوانید: شاخص کل و هم‌وزن آماده شروع حرکت صعودی جدید


میرمعینی عنوان کرد: آینده بازار سرمایه نیاز به نگاه ویژه دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی دارد و تا زمانی که این نگاه بر بازار حاکم نباشد انتظار برای ایجاد ثبات بر بازار بیهوده است.

این کارشناس با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری در صنایع تاثیر بسیار بدی بر بازار گذاشته است، گفت: بازار سرمایه در نگاه مسئولان باید جایگاه و نقش مهمی داشته باشد و تا زمانی که ساختار برخی سیاست‌گذاری‌ها اصلاح نشود نمی‌توان انتظار رونق بازار و جذب سرمایه برای آن را داشت.

وی همچنین اضافه کرد که سازمان بورس نیز در مدت اخیر توانایی انجام کارهای مثبتی را داشته است که می‌توانست بازار سهام را به مدار صعودی بازگرداند.

میرمعینی درباره معاملات الگوریتمی اعتقاد داشت که به دلیل استفاده از دانش و تکنولوژی، موضوع مثبتی است و باید در اختیار همه قرار بگیرد نه تنها عده‌ای خاص.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان