صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 58839

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

شاخص کل و هم‌وزن آماده شروع حرکت صعودی جدید

شاخص کل و هم‌وزن آماده شروع حرکت صعودی جدید
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به مرز روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و همچنین واگرایی در اندیکاتور RSI انتظار داریم شاخص در هفته آینده سبز و مثبت باشد.

به گزارش شهر بورس، آقای علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش کمتر از یک درصدی، به عدد یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد رسید، تا هفته‌ای بدون تغییر در بورس تهران رقم بخورد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، او می‌گوید: با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی ۱.۳ میلیون واحد و همچنین واگرایی در اندیکاتور RSI و ایجاد الگوی “ستاره صبحگاهی”، انتظار داریم شاخص در هفته آینده سبز و مثبت باشد. البته روند کلی همچنان نزولی است.

شاخص کل و هم‌وزن آماده شروع حرکت صعودی جدید


بیشتر بخوانید: تسهیل معاملات بورسی با افزایش ۱۰ برابری سقف تراکنش‌ کارگزاری‌ها


او گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، در هفته‌ای که گذشت کاملا بدون تغییر ماند. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۳۸۰ هزارواحد شروع به کار کرد و در پایان هفته نیز دوباره به عدد ۳۸۰ هزار واحد رسید. از نظر سیستم “امواج الیوت” موج ۵ این شاخص به پایان رسیده و صعود کوتاه مدت از این شاخص دور از انتظار نیست. همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی می‌تواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد.

شاخص کل و هم‌وزن آماده شروع حرکت صعودی جدید

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان