صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 87831

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

اصلاح بورس در ایستگاه پایانی

اصلاح بورس در ایستگاه پایانی
ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ۹۰ درصد از «اصلاح» یا «ریزش» انجام شده و اصلاح بورس در ایستگاه پایانی قرار دارد.

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: شاخص کل از نظر تکنیکالی حمایت مهمی را در سطح یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دارد و می‌تواند نسبت به این حمایت واکنش نشان بدهد. ۹۰ درصد از اصلاح یا ریزش انجام‌شده و در پایان این اصلاح قرار داریم.

وی افزود: در طی این دوره باید هوشیار باشیم. در شرایط اشباع فروش قرار داریم. با بررسی دقیق‌تر گزارش‌های شش‌ماهه و یک‌ساله، وضعیت شرکت‌ها را بررسی کنیم و اندکی از بابت وضعیت سودآوری شرکت‌ها مطمئن شویم تا بتوانیم نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنیم، نه اینکه فلان کانال، گروه یا شخص گفته است این سهم در وضعیت خوبی قرار گرفته و رشد می‌کند تا بر اساس همین حرف‌ها و شنیده‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: نمی‌خواهم با این حرف‌هایم، بازار را توجیه کنم، اما خیلی از شرکت‌ها وجود دارند که در وضعیت فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند و گزارش‌های خوبی ارائه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: برندگان این روزهای بورس چه کسانی هستند؟


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وضعیت بازار روی همه سهم‌ها تأثیر گذاشته و فرقی نمی‌کند که سهم، ازنظر بنیادی در چه وضعیتی دارد، مگر اینکه سهم بازیگر محور باشد و بتواند از سهام خود حمایت کند.

وی اذعان داشت: امروز خیلی از سهم‌هایی که روی کدال صورت مالی‌ها و بازیگرهای خوبی داشتند روی تابلو، حمایت شدند و وضعیت‌شان از بازار متفاوت بود اما این کلیت بازار را نشان نمی‌دهد. کلیت بازار شرایط خوبی ندارد، ولی در شرایطی بازار تغییر جهت می‌دهد که کسی انتظارش را ندارد و ترس، بازار را فراگرفته و در نقطه اشباع فروش هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار شایعات داغ می‌شود و امروز هم خبر تعطیلی بورس کالا بود که از طرف رسانه‌های معتبر تکذیب شد. سهامداران باید صورت مالی‌های شرکت‌ها را بررسی کنند و احساسی تصمیم نگیرند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − سه =

رضا سه شنبه , 10 مرداد 1402 - 6:52

بورس سقوط کرده و برای درست شدنش حداقل ۱۰ سال زمان لازم هست.

زورد سه شنبه , 10 مرداد 1402 - 19:35

خجالت بکشید که اسمش را گذاشتید اصلاح.وقتی یک سهم یک ضرب ارزشش می آید پایین اسمش ریزش و سقوط است یا بعبارتی دزدی دولت از جیب مردم

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان