تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 87713

پیام الیاس کردی پاسخ می‌دهد؛

برندگان این روزهای بورس چه کسانی هستند؟

برندگان این روزهای بورس چه کسانی هستند؟
اگرچه وضعیت بازار سرمایه سهامداران را کلافه کرده، اما پیام الیاس کردی به یک سوال اساسی پاسخ می‌دهد؛ برندگان این روزهای بورس چه کسانی هستند؟

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با شهر بورس درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از فاکتورهایی که ما برای بالا رفتن بازار داریم، موضوع ارز است. البته نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که اگر ریسک‌های بازار ما کاهش پیدا کند قاعدتا بازار می‌تواند واکنش مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: فعلاً نرخ ارز و ریسک‌های بازار سرمایه دو عامل مهم هستند. بعد از این دو عامل باید به سراغ سودسازی شرکت‌ها و دورنمایی که قیمت‌های جهانی و رشد شرکت‌ها می‌توانند داشته باشند.

فشار فروش به دلیل ریسک های بازار است

این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت تکنیکالی شاخص کل، عنوان کرد: مدتی است که شاخص کل علاقه زیادی به دو میلیون واحد دارد و هم حفظ و هم عدم خروج از این محدوده برای شاخص مهم است. چه شاخص کمتر از این محدوده و چه بالاتر را انتخاب کند، مدتی در این وضعیت خواهد بود.

بورس هفته دوم دی 1401 چه می شود؟ - برندگان این روزهای بورس


بیشتر بخوانید: بورس تهران بین المللی می شود؟


وی ادامه داد: فشار فروش به دلیل ریسک های بازار است. یک نکته مهم هم این است که فشار فروش عجیب و غریبی در بازار وجود ندارد، بلکه به قدری حجم و ارزش معاملات پایین است که بازیگر فقط برای حجم خوردن حرکاتی انجام می‌دهد و دلیل ویژه‌ای برای فروش‌ها وجود ندارد.

الیاس کردی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم پول‌های هوشمندی که از بازار خارج می‌شوند مقصد عجیبی داشته باشند. همه بازارها حالت رکودی دارند. به نرخ بهره توجه کمتری می‌شود و احتمالا با توجه به جهت گیری نرخ بهره هم فعلا بازارها در رکود قرار داشته باشند.

برندگان این روزهای بورس چه کسانی هستند؟

وی با بیان اینکه «سهامدارانی که در این شرایط بازار دوام بیاورند، می‌توانند برنده‌های بازی باشند،» گفت: ترجیح و توصیه من به سهامداران این است که از این روزها هم لذت ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگرچه شرایط سختی است اما توانایی ماندن و شکیبایی داشته باشند چون قاعدتا بازار شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و طی دو سال آینده با توجه به دیدگاه تورمی خرید صبورانه آنها را موفق خواهد کرد.

گفت و گو از فریده توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

ناشناس یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 10:28

صبور باشید تا حسابی بدبخت شوید فقط بورس نخرید ریزش تا 1500ریزش داره

مجید یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 12:27

آینده کشور مبهم هست و آینده بورس مبهم تر پس وعده به آینده ندهید و مردم بی گناه را از بورس متضررتر نکنید حداقل نظر ندهید چرا می خواهید امیدواری الکی بدید

رضا یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 15:08

از دولت خدمتگزار متشکریم با زمین زدن بورسی ها مردم بیشتری شبیه هم شدند

اصی یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 15:46

شاخص بین هزار تا هزاروصد میرسد بعد موقع خرید سهام بورس با صابرین است.٪

اسلام یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 16:04

زیادچرتوپرت میگه خیانت کردن به سهامداران

Man یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 19:17

برندگان‌بورس‌به‌طور‌حتم‌سهامداران‌عادی‌نیستند..مردم‌عادی‌سرمیهای‌اندکشان‌آوردند‌به‌امید‌سود‌وکمک‌به‌چرخه‌صنعت‌ولی‌آنقدرارزش‌پولشان‌کم‌شد‌که‌پول‌آنوقت‌یک‌پرایدشون‌شده‌یک‌حلقه‌لاستیک‌پراید..چرا‌اینکاررا‌باسهامداران‌کردند..فقط‌خدا‌میداند

Mlo یکشنبه , 8 مرداد 1402 - 21:54

۵ سال دیگه منتظر بمونید تا بتونید اون موقع یک سوم پولتونو که ۱۰۰ برابر بی ارزش شده پس بگیرید!!

محسن دوشنبه , 9 مرداد 1402 - 18:11

وقتی یک سهم ۲۰۰۰ تومنی از جیب ۸۰ میلیون ایرانی ۵۰۰ تومان سود مجمع میده و یک شرکت دیگه با همین قیمت سهم ۶۰ تومن سود میده به نظر کدام ایرانی بالا بردن قیمت گاز بی انصافیه یک گروهی با سهام سهام پتروشیمی از جیب ۸۰ میلیون ایرانی سود میکردن حالا چه اشکالی داره مثل شرکتهای دیگه سود بگیرند سهام همه جای دنیا بالا و پایین داره برای چی تا ۴ ماه پیش که روزانه چند درصد روی سهام می‌آمد هیچکس صداش در نمی آمد.

محسن دوشنبه , 9 مرداد 1402 - 18:21

خود من سهامدار هستم و حسابی ضرر کردم اکر یک نگاه به سایت رسمی بورس و لیست سهامداران پترو پالایشی ها بزنید متوجه میشید که چه افراد و شرکت‌هایی از این سود بهره میبردن و چند درصد از چند تا شرکت انگشت شمار متعلق به بازنشستگان بوده که همون رو بهانه کردند یک نگاه به بودجه سالانه دولت کافیه تا متوجه بشین کسری حقوق بازنشسته ها هر سال از کجا پرداخت میشه اگر به کمک علم و تکنولوژی روز خودشون رو مجهز کنند و متانول ارزان قیمت این مملکت رو به کشورهایی مثل چین صادر نکنند مگر چه اشکالی داره ۴۰ سال صبر کردیم این چند ماه رو هم صبر میکنیم ببینیم آخرش چی میشه

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان