شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 47729

اقدامی برای تغییر روند بازار رخ نداده است

مریم محبی: احتمال اصلاح مجدد بورس وجود دارد

مریم محبی: احتمال اصلاح مجدد بورس وجود دارد
مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اقدامی برای تغییر روند بازار رخ نداده است، از احتمال اصلاح مجدد بورس خبر داد.

مریم محبی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره رشد بازار سرمایه در روزهای گذشته و افزایش فروش در جریان معاملات امروز، اظهار داشت: مثبت‌های ابتدای هفته در حال کم رنگ‌تر شدن است و این موضوع، از تخلیه هیجان خوش‌بینی بازار حکایت دارد.

وی افزود: اقدام چندان جدی در بازار اتفاق نیفتاده که روند بازار را تغییر بدهد. بنابراین، مثبت‌های کنونی می‌تواند گذرا و غیرقابل اتکا باشد.

احتمال اصلاح مجدد بورس وجود دارد

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که «با این تحلیل، شما احتمال اصلاح مجدد بورس را پیش‌بینی می‌کنید؟»، گفت: حتماً همین‌طور است. فراز و نشیب ذات تمامی بازارهای مالی در دنیاست. نه مثبت‌ها همواره ماندگار هستند و نه منفی‌ها. آن چیزی که باعث ماندگاری روند در بلندمدت می‌شود، دلایل منطقی، پایدار و فاندامنتال است که هیچ‌کدام از آنها را در بورس مشاهده نکردیم.


بیشتر بخوانید: در معاملات‌تان احتیاط کنید


محبی ادامه داد: سهامداران در این شرایط، باید تکلیف خودشان را مشخص کنند که نوسان گیر هستند و یا سهامدار. آن دسته از افرادی که در بازار، معامله‌گر و نوسان گیر هستند، در این فراز و نشیب‌ها ناگهانی فرصت خوبی برای استفاده دارند. سهامداران بلندمدتی نیز با صبوری سود کنند.

توصیه‌ای به ورود پول جدید ندارم

وی با دعوت از سهامداران برای آموزش در بورس، عنوان کرد: به افرادی که بازار بورس و بازی‌های آن را بلد نیست و آموزش ندیده‌اند، توصیه ورود پول جدید به بازار را ندارم. اگر فردی به دنبال ورود به بازار است، باید بداند که بازار به بلوغ نسبی می‌رسد. تجربه موفق در بازارهای بالغ، نیازمند تجربه، توان و دانش بالاست.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: توصیه می‌کنم که هیچ‌کس بدون منطق و دلیل، وارد بورس نشود و حتی پول وارد آن نکند. بازار سرمایه در حال تبدیل‌شدن به بازاری برای افراد آموزش دیده، باتجربه و صبور است. سهامداران باید توجه کنند که کانال‌های سیگنالی و سهام رانتی که می‌توان برای آنها از واژه «شیاد» استفاده کرد، هر لحظه منتظر نشانه گرفتن طمع افراد در بورس هستند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان