صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 85915

ابراهیم سماوی در گفت‌وگو با شهر بورس؛

بورس تا پایان سال روند مثبتی خواهد داشت

بورس تا پایان سال روند مثبتی خواهد داشت
ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه گفت: تا پایان سال بازار بورس روند مثبتی خواهد داشت اما این روند با اصلاح زمانی همراه خواهد بود.

ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار بورس تا پایان سال اظهار داشت: در کوتاه مدت با توجه به موضوعات مانند بحث توافق و از دست رفتن قیمت حمایتی دلار در بازارهای غیررسمی در کوتاه مدت ممکن است صنایع موسوم به برجامی مانند خودرویی، حمل و نقل و بانکی‌ها رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: اما با توجه به افزایش حجم نقدینگی، کسری بودجه و میزان پول‌های تزریق شده به بانک‌ها نشان می‌دهد شرایط کلی اقتصاد هنوز شرایط تزریق و چاپ پول را دارد که این برآورد را داریم تا پایان سال بازار بورس روند مثبتی خواهد داشت اما این روند با اصلاح زمانی کوتاهی همراه باشد.

کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: اگر روش‌های سرمایه گذاری را بلد هستند خودشان برای تحلیل و خرید اقدام کنند اما اگر تخصصی ندارند من شیوه سرمایه گذاری غیرمستقیم را توصیه می‌کنم، اگر میزان پول کمی دارند از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند و اگر مبلغ بالایی دارند از خدمات شرکت‌های سبدگردان بهره ببرند. در کل توصیه می‌کنم که ریال یا سپرده بانکی نداشته باشند.


بیشتر بخوانید: در بورس با رانت برخورد می کنیم/ احتمال تغییر مصوبه نرخ خوراک


وی در معرفی بازارهای موازی رقیب بازار بورس توضیح داد: در یک سال اخیر بازار خودرو به دلیل کاهش عرضه و افزایش شدید قیمت رقیب بازار بورس است اما در قیمت‌های پایین‌تر سکه‌های بهار آزادی رقیب بازار بورس است.

ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تنها توضیه من به سهامداران این است که اگر در شرایط فعلی اصلاح قیمتی و زمانی دیدند، نترسند زیرا به زعم تمام کارشناسان در بازار سرمایه برنده کسانی هستند که زودتر پرتفوچینی کنند.

بورس تا پایان سال روند مثبتی خواهد داشت

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان