صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 85674

وزیر اقتصاد:

در بورس با رانت برخورد می کنیم/ احتمال تغییر مصوبه نرخ خوراک

در بورس با رانت برخورد می کنیم/ احتمال تغییر مصوبه نرخ خوراک
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ریز معاملات ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حال تحلیل است و در بورس با رانت برخورد می کنیم.

به گزارش شهر بورس، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از احتمال تغییر مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها خبر داد و گفت: مسئولیت اطلاع‌رسانی و اخذ نظر صنعت پتروشیمی بر عهده وزارت نفت بوده که به گفته وزیر نفت این کار پیش از نهایی شدن مصوبه انجام شده بود.

وی افزود: طبق اظهارات وزیر محترم نفت در جلسه هیات دولت، نشستی با حضور نمایندگان شرکت‌های پتروشیمی پیش از طرح مصوبه در دولت در سطح وزیر نفت برگزار شده بود و اخذ نظر شرکت‌ها صورت گرفته بود.

وزیر اقتصادی یادآور شد: اما با توجه به اینکه بخش‌هایی از دولت همچنان اصرار دارند که فرمول به جای نرخ ثابت همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار گیرد تا انعطاف‌پذیری قیمت در این حوزه‌ها صورت گیرد وزارت اقتصاد فرمول قیمت‌گذاری را به کمیسیون اقتصادی دولت پیشنهاد داده است.

تالار اختصاصی بورس کالا به زودی رونمایی می شود

سخنگوی دولت از رونمایی تالار اختصاصی در بورس کالای ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی، عموم مردم و کارشناسان به‌صورت برخط وضعیت اموال مازاد دولت را رصد می کنند. به‌عنوان نمونه وزارت اقتصاد مولدسازی را از خود شروع کرده و یک مجموعه رفاهی در طرقبه را به هیات مولدسازی معرفی کردیم و در دستورکار است. هم‌چنین مازاد بودن یک زمین 22 هکتاری در داخل شهر تهران متعلق به بانک سپه به تصویب رسید و در دستورکار است و برای طرح تامین مسکن به عرضه مسکن کمک می‌کند.

خاندوزی در مشروح این نشست درباره رشد تولید و فروش شرکت‌های بزرگ بورسی کشور در دوماهه ابتدایی امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته را بیش از ۱۰ درصد رشد اعلام کرد و گفت: این آمار از سال ۹۷ تا امروز جهشی در تولید و فروش شرکت‌های بزرگ بورسی است.

واکنش خاندوزی به حواشی اتاق بازرگانی

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی پیش آمده درباره انتخابات اتاق ایران، گفت: تقویت رابطه و تعامل مثبت میان دولت و اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، اصناف و تعاون جزو موارد قطعی در راهبرد اقتصادی دولت بوده است که تا امروز هم پیگیری می‌شده و همچنان تا پایان دولت در دستور کار خواهد بود. مشخصاً در مورد انتخابات اخیر، نظر دولت همان نظر دستگاه‌های نظارتی است.

خاندوزی در ادامه درباره حاشیه های انتخابات اتاق بازرگانی ایران این را هم گفت که تقویت رابطه و تعامل مثبت دولت با اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در راهبرد دولت بوده و پیگیری شده و می‌شود اما درباره انتخابات اخیر اتاق بازرگانی نیز نظر ما همان نظر دستگاه‌های نظارتی است.

در بورس با رانت برخورد می کنیم

وزیر اقتصاد درباره مسئله بازار سرمایه گفت: که این مسئله برای رییس جمهور مهم است و دولت ۲ بسته از حمایت سرمایه را مصوب کرد که این موضوع باعث بازگشت اعتماد به بازار سرمایه شد و دولت در این راستا بسیار جدی است.

وی عنوان کرد: ریز معاملات ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حال تحلیل است تا اگر مواردی مطرح است که بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی که دسترسی انحصاری به این اطلاعات داشته اند به دست آید و صحت‌سنجی شود و برخورد بدون مماشات صورت گیرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان