شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 82478

آموزش پرایس اکشن آر تی ام RTM در بازارهای مالی

آموزش پرایس اکشن آر تی ام RTM در بازارهای مالی
بررسی عملکرد پرایس اکشن RTM در بازارهای مالی و معایب و مزیت های این سبک

به گزارش شهر بورس، عملکرد پرایس اکشن RTM در بازارهای مالی بررسی می شود:

زمانی که از ارزیابی و مطالعه حرکت و واکنش یک قیمت سهامی صحبت می‌ شود، در واقع به پرایس اکشن اشاره می کنیم. فرآیندی که بر اساس آن معامله گران و سرمایه گذاران روند حرکتی و  فراز و فرودهای ارزش سهمی را زیر ذره بین قرار می دهند و تلاش می کنند پیش بینی های لازم را نیز انجام دهند.

استفاده از این روش به صورت های مختلف امکان پذیر است و بسته به شناخت، سلیقه و نظر معامله گر، کنترل و حمایت از سهم می تواند به صورت های مختلف پرایس اکشن ال بروکس، پرایس اکشن RTM و پرایس اکشن ICT باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با پرایس اکشن RTM، کاربرد آن، مزیت هایی که دارد و ستاپ های معاملاتی آن آشنا کنیم. با آموختن و تسلط به این روش که یکی از سبک های تحلیل‌تکنیکال محسوب می شود، به راحتی می توانید وضعیت بازار و عملکرد خریداران و فروشندگان را تحت کنترل داشته باشید و با اقدامات بجا و مناسب، سود زیادی را کسب کنید.

تیم همیار کریپتو  تلاش کرده به منظور افزایش سطح دانش و هوش مالی سرمایه گذاران به ویژه افراد مبتدی، مقاله جامعی را تهیه نموده و با مخاطبان به اشتراک بگذارد. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

  آموزش در بازار‌‌ ‌ارزدیجیتال حرف اول را میزند. برای دریافت آموزش خصوصی ارز دیجیتال  و دوره فارکس بر روی لینک بزنید.

نگاهی به ماهیت پرایس اکشن RTM

پیش آنکه با نحوه عملکرد و مزایا و معایب این روش آشنا شوید لازم است، در جریان مفهوم و ماهیت آن قرار بگیرید. پرایس اکشن RTM   که یکی از انواع پرایس اکشن محسوب می شود، به بررسی رد پا و عملکرد معامله گران و سرمایه گذاران بزرگ می پردازد. این بررسی موشکافانه به زمان ورود و خروج معامله گران بزرگ اشاره می کند که همین دلیل برای حفظ و افزایش ارزش سهام افراد کافی است. بررسی هایی که بر روی گره های قیمتی صورت می گیرد با کمک الگوها و ساختارهای قیمتی گذشته آنها می باشد و تکنیک پرایس اکشن RTM   شما را در دستیابی به سود مناسب همراهی می کند.

حروف RTM از اختصار جمله  Read The Market گرفته شده و به معنای خواندن بازارهای مالی است. ارزیابی و پیش بینی هدف قیمت، بررسی فرآیند آن و مقصدی که برای قیمت تعیین شده مباحثی هستند که از فیلتر این نوع پرایس اکشن عبور می کند و مسیرهای مشخصی را به معامله گران نشان می دهد.

پرایس اکشن RTM  برای چه بازارهایی مناسب است؟

در حال حاضر روش پرایس اکشن RTM   به دلیل مزیت های بی شماری که دارد و در ادامه به آن اشاره خواهد شد، توانسته جایگاه ویژه ای را در بین معامله گران حرفه ای و مبتدی کسب کند. این روش تحلیلی محبوب تکنیکال، قابلیت استفاده در تمامی بازارهای مالی را دارد البته کاربرد آن در بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال محسوس تر است و افراد می توانند با تکیه بر آن، به سود دهی بالایی دست پیدا کنند.

پرایس اکشن RTM   چه مزیت هایی دارد؟

بدون شک هر روشی بر اساس مزایا و کاربردهایی که دارد توسط معامله گران انتخاب می شود و پرایس اکشن RTM   نیز با توجه به مزیت هایی که دارد، توانسته گزینه مناسبی برای افراد به شمار رود، در ادامه به مهم ترین مزیت های این روش اشاره می کنیم:

10 مزیت تکنیک پرایس اکشن RTM   

  • ریسک بسیار پایین: نمی توان حجم بالای ریسک انواع بازارهای مالی را نادیده گرفت. مشخص است که تریدر مدام به دنبال راهی کم ریسک است که با کمک آن سرمایه خود را حفظ کند. اگر شما هم در گروه افراد کم ریسک قرار دارید، استفاده از تکنیک پرایس اکشن RTM به شما پیشنهاد می شود. از امتیازات استفاده از این روش  این است که معامله گر و تریدر را با استرس و ریسک کمتری مواجه می کند و این ویژگی به دلیل ساختار منظم، دقیق و منطقی است که در این روش وجود دارد. نقش و اهمیت این نوع از پرایس اکشن، با توجه به تغییرات و نوساناتی که بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس دارند، بیشتر احساس می شود.
  • روشی ساده و آسان: آموزش و کسب مهارت در بازارهای مالی حرف اول را می زند اما در این میان وجود پیچیدگی هایی که در برخی از روش ها به چشم می خورد باعث عدم یادگیری و یا دفع افراد از استفاده از آن می شود با این حال از دیگر امتیازات روش پرایس اکشن RTM سادگی و قابل فهم بودن آن است. عدم نیاز به صرف زمان زیاد برای یادگیری این روش در نوع خودش جالب توجه است.

حضور در دوره های آموزشی همیار کریپتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که خیلی زود فعالیت خود را در بازارهای مالی فارکس و ارز دیجیتال آغاز کنید. همچنین امکان آموزش فارکس رایگان از طریق لینک موجود امکان پذیر است.

آموزش پرایس اکشن

  • انعطاف پذیری و امکان ترکیب با سبک های دیگر: انعطاف پذیری و سازگاری در روش های معاملاتی به عنوان پوئن مثبت تلقی می شود. از آنجا که هر روشی معیار و ساختار خاص خودش را دارد و در چارچوب خود عمل می کند، در مواجهه با روش های دیگر از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است در حالی که این موضوع در مورد پرایس اکشن RTM   صدق نمی کند. این روش شما را محدود به چارچوب خاصی نمی کند و بر خلاف سایر روش ها که معمولاً در تضاد با یکدیگر هستند، امکان ترکیب و استفاده از دیگر روش ها مانند لنس بگز را برای شما فراهم کرده است.
  • وجود ستاپ های تحلیلی متنوع: معمولاً وجود ستاپ های تحلیلی مالی، دست معامله گران را برای کسب سود بیشتر باز می گذارد. در روش پرایس اکشن RTM ، بازه های قیمتی، نقدینگی و کاهش یا افزایش سفارشات هستند که مد نظر قرار می گیرند و معامله گر را به هدف خود می رسانند.  
  • الگو قرار دادن رفتار تریدر موفق: در بازارهای مالی، آزمون و خطا معنایی ندارد چرا که تنها موجب از دست رفتن سرمایه شما می شود. یکی از مزیت ها و امتیازاتی که تکنیک پرایس اکشن RTM دارد، توجه به رفتار تریدرهای حرفه ای و قَدر در بازارهای مالی است. مشخص است که در پشت رفتار و حرکت تریدرهای حرفه ای، منطق، درک، شم اقتصادی و استدلالی نهفته است که آنان را به سرمایه بیشتری می رساند در نتیجه این روش نیز با بررسی عملکرد آنها، مقصد مطلوبی را برای دیگر معامله گران رقم می زند.

یکی از صرافی های معتبر برای ایرانیان صرافی بینگ ایکس می باشد که می توانید استراتژی RTM را در تحلیل‌تکنیکال بازاهای مختلف مالی مانند بازار ‌ ا‌رز دیجیتال و فارکس استفاده کنیم.

  • سرعت عمل: با استفاده از روش پرایس اکشن RTM ، سرعت و هدفمندی را همزمان تجربه می کنید. نیازی به صرف زمان زیاد برای تحلیل بازار نیست چرا که تمرکز و تسلط این روش به گونه ای است که بررسی و ارزیابی با سرعت و طی بازه زمانی کوتاهی صورت می گیرد و معامله گر را در مسیر تصمیم گیری مناسب قرار می دهد.
  • وجود ساختار مشخص: از دیگر مزیت های روش پرایس اکشن RTM ، می توان به وجود ساختار مشخص اشاره کرد. معامله گر برای اینکه بتواند ارزیابی صحیح و اصولی را نسبت به سهم خود در بازار مالی داشته باشد، به ساختار مشخص و بازه زمانی خاصی نیاز دارد. این دو فاکتور مهم در این روش وجود دارد و تصمیم گیری تریدر را با اطمینان بیشتری همراه می کند. با انتخاب و استفاده از این روش در بازارهای مالی فارکس و ارز دیجیتال که به صورت مستمر با نوسان شدید همراه هستند، الگو و ساختار مشخصی به شما ارائه می شود که با هدف حفظ سرمایه و رشد آن، مانع از متضرر شدن شما می شود.

برخورداری از دید مناسب نسبت به اسمارت مانی و سرمایه های کلان، برخورداری از ساختار فرکتالی و امکان تحلیل در تمام تایم فریم ها از دیگر مزیت های سبک پرایس اکشن RTM محسوب می شود البته ایرادات جزئی نیز به آن وارد است که در ادامه بیان می کنیم.

3 ایراد موجود در تکنیک پرایس اکشن RTM

همانطور که عنوان شد با تمام مزیت های این روش، ایرادات جزئی نیز متوجه سبک پرایس اکشن RTM   می باشد.

  • نیاز به صرف زمان بیشتر برای درک بیشتر: بر خلاف سادگی و سهولت آموزش، درک و کسب تجربه کافی نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی می باشد و در صورتی که مصمم به پیشرفت و کسب سود هستید باید آن را جدی بگیرید.
  • وجود مراجع مختلف: با توجه به اینکه پرایس اکشن RTM با مراجع مختلفی سر و کار دارد همین موضوع باعث شده در نحوه و شرایط آموزش آن، اختلافات جزئی ایجاد شود.
  • وجود خطا در تحلیل: وجود اختلاف در چارت های بروکرهای مختلف، ممکن است موجب بروز خطا در تحلیل شود.

نگاهی به تاریخچه و ساختار پرایس اکشن RTM  

شاید برایتان جالب باشد که خالق سبک پرایس اکشن RTM  شخصی به نام ایف میانته بود که با کمک همکاران خود موفق به کشف و ارائه آن به دنیای مالی شد و این روش به سبک ایف نیز شهرت گرفت. کاربردی بودن و جامعیت این متد باعث شد ظرف مدت زمان کوتاهی مورد استقبال بسیاری از معامله گران در سراسر دنیا قرار گیرد و به ارزش و قابلیت های آن پی ببرند و از آن به عنوان روشی پایه استفاده کنند.

ایف میانته که یکی از شاگردان سم سیدن بود، سبک معامله گری خود را بر اساس عرضه و تقاضا بنا نهاد و نسبت عرضه و تقاضا در بازار را در نظر گرفت. میانته که باور داشت بازارهای مالی در دست بزرگان و ثروتمندان است، افراد و موسساتی که به دنبال جذب سرمایه های خرد هستند که در نهایت باعث ضرر به معامله گران مبتدی می شود، بنابراین تلاش کرد برای مقابله با این موضوع  بر روی دیدگاه و رفتار بزرگان تمرکز کند و ورود و خروج آنه ها به بازارهای مالی را مد نظر قرار دهد.

معرفی ستاپ های پرایس اکشن RTM 

پرایس اکشن RTM  دارای ستاپ های مختلفی است البته زمانی می توانید از آنها استفاده کنید که با نحوه عملکرد آن آشنا شوید در غیر این صورت نمی توانید قابلیت های آن را درک کنید و به موقع آن را به کار ببرید. ستاپ ها بر روی بازارهای فارکس و ارز دیجیتال تمرکز می کنند و سعی در شناسایی ضعف در مسیر بازار و تشخیص حرکت بعدی قیمت ها را دارند، دقیقاً چیزی مه تریدر به دنبال آن است را در اختیار او قرار می دهند که البته شناخت آن نیازمند تخصص و تجربه است.

  • عملکرد ستاپ Can Can

در نمودارهای قیمتی با نقاطی که سقوط یا افزایش ناگهانی قیمت را نشان می دهند، مواجه می شوید در واقع گره های قیمتی در همین محل ها رخ می دهند و شناسایی و درک آن معامله گر را به سود بیشتری می رساند.

  • عملکرد ستاپ QM

از ستاپ QM به عنوان بهترین و موثرترین روش در پرایس اکشن RTM  نام برده می شود و به صورت نوار قلب نشان داده می شود. این ستاپ ارتباط مستقیمی با میزان عرضه و تقاضا دارد. زمانی که بازار حالت صعودی را تجربه می کند، قله ای در ابتدای قیمت تشکیل می شود و پس از آن یک قله در کف قیمت نمایان می شود. روند صعودی زمانی ایجاد می شود که کف قیمتی یا سقف قیمتی قبل را پشت سر بگذارد. بر عکس این حالت یعنی روند نزولی زمانی تشکیل می شود که در ابتدا کف قیمت را مشاهده می کنیم و پس از آن افزایش قیمت رخ می دهد. با شکسته شدن کف قیمتی، روند صعودی شکل گرفته اما قیمت سقوط مجددی را تجربه می کند و قیمت فعلی به کمتر از کف قبلی می رسد.

  • عملکرد ستاپ Diamond

وقتی الگوی QM به درستی عمل نکند، می توانید منتظر ظهور ستاپ الماس باشید. نکته جالب توجه در مورد ستاپ الماس این است که هم فروشندگان و هم خریداران را گمراه می کند و افراد باید با دقت بیشتری وارد عمل شوند. برای آشنایی با موارد تخصصی و تکنیک های برون رفت از این اشتباهات می توانید در دوره آموزشی جامع همیار کریپتو در مشهد شرکت کنید.

  • ستاپ RBD: این ستاپ از جمله Rally Base Drop گرفته شده و استفاده از آن در تایم فریم های بالا متداول است. ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کند که چگونه این ستاپ را پیدا کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت لازم است در فریم های بالا، ریزش های خیلی شدید را پیدا کنید پس از آن بالاترین نقطه ای که ریزش از آن شروع شده را شناسایی کنید.

در مرحله بعد باید ناحیه  Rally را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که این حالت همیشه و در همه حال پیش از وقوع ریزش شدید، شکل می گیرد. به عبارت دیگر به طور معمول در این نوع از ستاپ پرایس اکشن RTM  پیش از ریزش ناگهانی، بازار روند صعودی خوبی را سپری می کند، این حالت Rally نام دارد و در همین حین اغلب خریداران و فروشندگان را برای تصمیم گیری در خصوص حجم معاملات، با هم درگیر می کند به نحوی که حجم معادلات ارز دیجیتال افزایش می یابد. به حالتی که فروشندگان و خریداران بر سر معامله با هم درگیر هستند و منجر به پیروزی فروشنده می شود، Base گفته می شود.

نتیجه گیری:

در این مقاله با مفهوم، تاریخچه، نحوه عملکرد، نقاط قوت و ضعف یکی از پرکاربردترین نوع سبک پرایس اکشن آشنا شدیم. بسیاری از معامله گران حرفه ای، بدون دغدغه، استفاده از تکنیک پرایس اکشن RTM را انتخاب می کنند چرا که علاوه بر دستیابی به اهداف میان مدت و بلند مدت، بدون محدودیت در ساختار و شرایط حاکم، می توانند از ترکیب روش های دیگر نیز بهره مند شوند.

آموزش ارز دیجیتال

ارتباط با همیار کریپتو

اگر شما نیز تمایل به یادگیری این روش معاملاتی را دارید، با شرکت در دوره های جامع آموزشی همیار کریپتو در مشهد می توانید ضمن دسترسی به منابع جامع و معتبر، به خوبی با نحوه کارکرد و ساختار این روش آشنا شوید و با اشراف و تسلطی که در کوتاه ترین زمان ممکن کسب خواهید کرد می توانید نتایج فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی، به دست آورید.

برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید به سایت مجموعه به آدرس زیر مراجعه و یا همیار کریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس با مشاوران همیار کریپتو:  91691614-021

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 3 =

محمد حسنی شنبه , 6 خرداد 1402 - 14:02

سبک ای سی تی بهترین سبک برای فارکس هست ولی برای کریپتو جز سه تاست

اروین شنبه , 6 خرداد 1402 - 14:08

آقای حسنی موافق نظر شما هستم سبک rtm توی فارکس بیشتر جواب میده

شادی شنبه , 6 خرداد 1402 - 14:10

پرایس اکشن rtm بیشتر برای تایم فریم های بلندمدت استفاده میشه یا کوتاه مدت؟

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان