شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 49769

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان
متاورس دنیای جدید دیجیتال است که در آینده نزدیک تمام جهان را فرا خواهد گرفت؛ خرید و فروش زمین در متاورس یکی از امکانات جذابی است که در این پلتفرم وجود دارد.

به گزارش شهر بورس، دنیای متاورس در ماه های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده، اما بسیاری از افراد جامعه آشنایی زیادی با این دنیای پر رمز و راز ندارند. خرید و فروش زمین یکی از امکانات دنیای متاورس است که در این مقاله، آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان به شما داده می شود.

متاورس چیست؟

متاورس دنیای جدید دیجیتال است که در آینده نزدیک تمام جهان را فرا خواهد گرفت. بسیاری از نظریه‌پردازان و جامعه‌شناسان بزرگ مانند مک لوهان زمانی بر این عقیده بودند که تمام دنیا مانند دهکده‌ای جهانی است. طی این گزارش به این سوال می پردازیم که آینده متاورس چه می شود؟

در واقع از نظر این جامعه‌شناس، پیچیدگی روابط اجتماعی به‌قدری زیاد است که جهان همچون دهکده‌ای می‌شود.

بااین‌وجود، جهان کنونی با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال به‌قدری کوچک‌ که شاید از یک روستا هم کوچکتر باشد. البته این موضوع برای زمانی بوده که ما به‌واسطه تلفن همراه، کامپیوتر و اینترنت با دنیا ارتباط برقرار می‌کردیم، اکنون دنیای متاورس جهانی جدیدی را به روی ما بازخواهد کرد که در آن دیگر کاربران محدود به یک صفحه‌نمایش نیستند بلکه، تمام کاربران درگیر دنیای جدید متاورس می‌شوند و در آن روابط به‌قدری تنگاتنگ می‌شود که حتی شاید دیگر نتوانند معنای زمان و مکان را هم بفهمند.


بیشتر بخوانید: بیشترین رشد و افت سهام در سال 1400 + جدول


به ‌بیان ‌دیگر این فضا را می‌توان یک فضای مجازی در زمان واقعی تعریف کرد که در آن افراد می‌توانند از طریق یک شبکه به هم متصل شده و به‌نوعی در آن روابط اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه درزمینه ارز دیجیتال را برای خود سامان بیشتری دهند.

در واقع در دنیای متا، رابطه ارز و دلار به نوعی تخاصمی بوده تا جایی که ارزهای دیجیتال بتوانند دلار را از زندگی افراد حذف کنند.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

زمین متاورسی قطعه‌ای از املاک مجازی است، که توسط یک توکن بی‌همتا (NFT) نشان داده می‌شود. بسته به پلتفرم، مالک می‌تواند از زمین خود برای زندگی اجتماعی، تبلیغات، کار، بازی و سایر موارد استفاده کند. متاورس به‌طور فزاینده‌ای در بین طرفداران فناوری، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال محبوب شده است. تقاضا برای زمین مجازی در دنیای دیجیتال به شدت افزایش یافته و این بازار شباهت‌هایی به بازار املاک و مستغلات در دنیای واقعی پیدا کرده است. در این مقاله پس از ارائه توضیحات مختصری در رابطه با زمین‌های مجازی و کاربردهایشان، به نحوه خرید زمین در متاورس به صورت مرحله به مرحله پرداخته‌ایم.

لند مجازی یعنی چه؟

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

لند مجازی، یک قطعه فضای دیجیتال قابل خرید در یک پروژه متاورس است. مالک توکن بی‌همتا می‌تواند از زمین برای اهداف مختلف یا صرفا برای خرید و فروش استفاده کند. به طور معمول، یک پروژه متاورس نقشه خود را به مناطق کوچک‌تر تقسیم می‌کند و آنها را در یک یا چند مرحله به فروش می‌رساند. پرداخت‌ها معمولا با ارز دیجیتال انجام می‌شود، اما برخی پروژه‌ها ارزهای فیات را نیز می‌پذیرند.

پس از خرید، فضای پروژه معمولا یک تجربه کاوش مجازی سه‌بعدی را به مالک و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از آنجایی که زمین‌ها ان‌اف‌تی هستند، اثبات اصالت و مالکیت بر این دارایی‌های دیجیتال آسان است. همچنین مالک می‌تواند زمین خود را در بازار ثانویه یا از طریق اکوسیستم پروژه به‌ فروش برساند.

 

زمین مجازی در متاورس چه کاربردهایی دارد؟

برخی از سرمایه‌گذاران برای دست‌‌به‌دست‌کردن و کسب سود زمین می‌خرند و خریداران دیگر، ممکن است بخواهند از زمین برای هدف مورد نظرشان استفاده کنند. پروژه متاورسی که انتخاب می‌کنید، کاملا بر کارهایی که می‌توانید با زمین خود انجام دهید، تاثیر می‌گذارد. از موارد استفاده مرسوم لندها می‌توان به میزبانی رویدادها، کنفرانس‌ها، یا حتی تبلیغات (در صورتی که ترافیک بالایی داشته باشد) اشاره کرد. برخی از شرکت‌ها از جمله PwC نیز، از زمین خود برای ارائه خدماتشان استفاده کرده‌اند. اگر زمینی را از یک بازی NFT خریداری کرده‌اید، احتمالا مزایای درون بازی را از لندتان دریافت خواهید کرد.


بیشتر بخوانید: در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟


نحوه خرید زمین در متاورس

خرید زمین همانند فرآیند خرید هر NFT دیگری است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید، یک کیف پول و مقداری ارزدیجیتال است. برای خرید لند مجازی می‌توان از طریق خود پروژه یا از بازارهای ثانویه اقدام کرد. ابتدا به نحوه خرید زمین از طریق خود پروژه و سپس به چگونگی خرید در بازار ثانویه اشاره می‌کنیم. لطفا مانند هر سرمایه‌گذاری دیگر، قبل از اقدام به خرید و ریسک کردن، حتما تحقیقات کامل را انجام دهید.

مرحله اول: یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید

قبل از خرید ملک مجازی، باید یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید. دلایلی که شما برای خرید زمین دارید، بر پروژه انتخابی شما تاثیر می‌گذارد. از پلتفرم‌های محبوب می‌توان به سندباکس و دیسنترالند اشاره کرد. به‌عنوان مثال ما از پلتفرم Sandbox روی شبکه اتریوم برای این آموزش استفاده خواهیم کرد.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

مرحله دوم :‌کیف پول خود را ساخته و تنظیم کنید

شما باید کیف‌پولی بسازید که امکان دسترسی به ارزهای رمزنگاری‌شده را بدهد. بسته به ترجیح خود، می‌توانید از کیف‌پول موبایلی یا کیف‌پول مبتنی بر مرورگر استفاده کنید؛ استفاده از کیف‌پول مبتنی بر مرورگر، معمولا با مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

MetaMask یا Binance Chain Wallet هر دو گزینه‌های مناسبی هستند زیرا از چندین بلاکچین پشتیبانی می‌کنند؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه کنید، این است که کیف‌پول مورد نظرتان از بلاک‌چین زمین ان‌اف‌تی پشتیبانی کند.

هنگامی که کیف پول خود را می‌سازید، یک رشته از کلمات به نام کلمات بازیابی (Seed Phrase یا Mnemonic Phrase) دریافت خواهید کرد. آن را در مکانی امن نگه دارید، زیرا در صورت از‌دست‌دادن دسترسی به کیف‌پولتان، می‌توانید والت خود را بازیابی کنید. بهتر است عبارت بازیابی را در جایی ذخیره کنید که همیشه آفلاین باشد.

مرحله سوم: کیف پول خود را به بازار سندباکس متصل کنید

در نقشه Sandbox، قطعه‌های زمینی که برای پیشنهاد قیمت در دسترس هستند، قابل مشاهده‌اند. برخی از این لندها را می‌توانید مستقیما از طریق مارکت‌پلیس سندباکس بخرید و برخی دیگر در صرافی‌هایی مانند اوپن‌سی میزبانی می‌شوند. ابتدا یکی از مواردی که می‌توانیم در این پلتفرم پیشنهاد (Bid) دهیم را بررسی می‌کنیم.

قبل از اینکه بتوانید برای هر زمینی پیشنهاد بدهید، باید کیف پول خود را وصل کنید. در نقشه سندباکس روی Sign In در گوشه بالا سمت راست، کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما نیز روی بلاکچین صحیح پروژه تنظیم شده است؛ سندباکس، از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

سپس متامسک را انتخاب کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

MetaMask یک پاپ‌آپ نمایش می‌دهد که از شما می‌خواهد وصل شوید. روی Next کلیک کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

برای ادامه اتصال کیف‌پول خود، روی دکمه Connect کلیک کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

اکنون سندباکس از شما می‌خواهد که یک آدرس ایمیل اضافه کرده و یک نام مستعار ایجاد کنید. برای پایان راه‌اندازی حساب خود، روی Continue کلیک کنید. همچنین اگر داوطلبانه می‌خواهید از ویرایشگر SandBox استفاده کنید، می‌توانید رمز عبور ارائه دهید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

برای تکمیل حساب خود، روی Sign در متامسک کلیک کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

پس از اتصال موفقیت‌آمیز، موجودی حساب و تصویر پروفایل خود را در بالا سمت راست وب‌سایت خواهید دید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

مرحله چهارم: SAND یا ETH را از یک صرافی مثل Binance خریداری و به کیف‌پول خود منتقل کنید

برای خرید زمین یا ارائه پیشنهاد برای آن، به SAND یا ETH در کیف‌پول خود نیاز دارید. خرید اتریوم احتمالا مفیدتر خواهد بود، زیرا اکثر فروش‌های زمین Sandbox فقط با اتریوم انجام می‌شود.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

هنگامی‌که رمزارز خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول خود منتقل کنید. آدرس عمومی را از کیف‌پول خود کپی کرده و از آن به‌عنوان آدرس برداشت در صرافی استفاده کنید.

مرحله پنجم: یک قطعه زمین را انتخاب کنید

زمین‌های موجود برای پیشنهاد یا خرید در سندباکس را با فیلترهای بالا، به‌راحتی می‌توانید مرتب کنید. بیشتر زمین‌های The Sandbox قبلا خریداری شده‌اند، معمولا فقط زمین‌های موجود در اوپن‌سی را خواهید یافت. با این وجود، همچنان می‌توانید از طریق نقشه سندباکس برای این زمین‌ها پیشنهاد بدهید. به علاوه، نقشه SandBox بهترین راه برای تایید خرید یک زمین NFT به صورت صحیح و قانونی است؛ زیرا لینک‌های اوپن‌سی در رابط کاربری تعبیه شده است.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

پس از یافتن زمینی که می‌خواهید بخرید، می‌توانید روی دکمه Bid برای ارائه پیشنهاد کلیک کرده یا با کلیک بر روی مقدار ETH، آن را با قیمت مشخص‌شده خریداری کنید. با کلیک روی Bid به نحوه ارائه پیشنهاد نگاه کنیم.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

اکنون یک پاپ‌آپ خواهید دید، که به شما امکان ارائه پیشنهاد را می‌دهد. قبل از تایید تراکنش با کیف‌پول خود، مبلغ پیشنهاد را وارد کنید و روی Place Bid کلیک کنید. اگر فروشنده، پیشنهاد شما را رد کرد یا زمان مزایده به پایان رسید، رمزارز به کیف‌پول شما بازگردانده می‌شود.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

اگر روی قیمت ثابت کلیک کنید، برای تکمیل تراکنش به OpenSea منتقل خواهید شد. قبل از خرید زمین، باید کیف پول خود را به مارکت‌پلیس وصل کنید. همچنین می‌توانید به جای سندباکس از اوپن‌سی برای ارائه پیشنهاد استفاده کنید.

نحوه خرید زمین مجازی در اوپن‌سی

OpenSea یک بازار ثانویه برای ترید توکن‌های غیرمثلی از جمله زمین‌ها و دارایی‌های سندباکس است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌هایی را که در حال فروش هستند بخرند (و بفروشند)، در یک مزایده برای NFT‌ها پیشنهاد ارائه کنند و حتی برای ان‌اف‌تی‌هایی که دوست دارند اما در حال حاضر برای فروش یا در مزایده نیستند، پیشنهاداتی ارائه دهند. در این پلتفرم نیز حتما باید کیف پول مناسب داشته باشید و نکاتی که در بخش خرید از خود سندباکس گفته شد را رعایت کنید.

پیدا کردن زمین سندباکس در اوپن‌سی

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

وارد سایت Opensea شوید و در قسمت سرچ عبارت The Sandbox را وارد کنید. در باکس نتایج همانند تصویر بالا به تیک آبی که نشان‌دهنده معتبر بودن پروژه است، دقت کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

می‌توانید از فیلترهایی که در عکس بالا مشخص شده‌اند، برای یافتن لند مطلوبتان استفاده کنید. به‌عنوان مثال، در باکس سبزمی‌توانید بازه قیمت مورد نظر خود را مشخص کرده یا در باکس آبی وضعیت زمین از نظر فروش را مشخص کنید. با کلیک روی هر زمین نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن دریافت کنید.

۳ روش برای خرید زمین در Opensea

سه راه برای خرید لند وجود دارد:

  • آن را در قیمت مشخص‌شده و در همان لحظه بخرید.
  • در مزایده که بازه زمانی مشخصی دارد، شرکت کنید.
  • روی یک زمینی که پسندیده‌اید اما برای فروش نیست، پیشنهاد خرید بگذارید.

شرکت در مزایده

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

برای ارائه پیشنهاد در مزایده یک LAND، کافی است روی دکمه آبی رنگ “Place Bid” که در صفحه آن زمین وجود دارد، کلیک کنید. همچنین می‌توانید پیشنهادات فعلی، قیمت فعلی، حداقل قیمت قابل قبول برای فروشنده و زمان پایان حراج را مشاهده کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

با کلیک روی “Place Bid”، پنجره بالا باز می‌شود. در قسمت A، رمزارزی که می‌خواهید با آن پرداخت انجام دهید را انتخاب کنید. در قسمت B، مقداری که می‌خواهید پیشنهاد دهید را مشخص کنید؛ در قسمت C، معادل دلاری آن قابل مشاهده است. در نهایت پس از تکمیل مقادیر، روی “Place Bid” کلیک کنید. نهایتا در پاپ‌آپ‌هایی که باز می‌شود، امضا و تایید تراکنش را باید انجام دهید.

نکته: با توجه به یکی از ویژگی‌های OpenSea،‌ هر پیشنهادی که در ۱۰ دقیقه آخر یک مزایده ارائه شود، حراج را ۱۰ دقیقه دیگر تمدید می‌کند.

خرید فوری در قیمت مشخص‌شده

اگر شما به جای شرکت در مزایده، ترجیح می‌دهید لند را فورا بخرید و فروشنده زمین را به عنوان “Buy Now” در اوپن‌سی لیست کرده باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای خرید این زمین‌ها، کافی است روی دکمه آبی “Buy Now” که در صفحه لند وجود دارد، کلیک کنید. به رمزارزی که فروشنده برای زمین مشخص کرده است، توجه کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

از شما خواسته می‌شود جهت ادامه فرآیند، خرید خود را تایید کنید. برای این منظور روی دکمه “Checkout” کلیک کنید. اگر در کیف پولتان به اندازه کافی موجودی ندارید، روی دکمه “Add Funds” بزنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

پس از طی این مراحل، پنجره کیف‌پول باز می‌شود و باید تراکنش را امضا و تایید کنید.

ارائه پیشنهاد برای یک زمین

گاهی‌اوقات ممکن است قطعه زمینی را مشاهده کنید که علاقه‌مند به خرید آن هستید، اما مالک فعلی، آن را برای فروش یا مزایده قرار نداده است. در این موارد می‌توانید پیشنهاد خرید LAND را ارائه دهید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

در سمت راست صفحه زمین در اوپن‌سی، بخشی با عنوان “Offers” وجود دارد. روی دکمه “Make Offer” کلیک کنید.

آموزش خرید و فروش زمین در متاورس به صورت رایگان

پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد رمزارز مورد نظر، مقدار آن و زمان منقضی شدن پیشنهاد را مشخص کرده و در نهایت روی “Make Offer” کلیک کنید. سپس باید تراکنش را در کیف‌پولتان امضا و تایید کنید.

نحوه فروش زمین در متاورس

برای فروش NFT Land خود نیز دو گزینه دارید. شما می‌توانید آن را از طریق بازار پروژه متاورس یا در بازار ثانویه بفروشید. در سندباکس، درحال‌حاضر فقط از بازارهای ثانویه برای فروش می‌توانید استفاده کنید. در آینده، مالکان زمین قادر خواهند بود مستقیما از طریق خود پلتفرم، با پرداخت ۵٪ کارمزد در قالب توکن SAND، اقدام به فروش کنند.

اگر می‌خواهید زمین خود را در OpenSea بفروشید، به‌سادگی به پروفایل خود رفته و روی دکمه Sell در ان‌اف‌تی خود کلیک کنید. سپس می‌توانید یک قیمت ثابت (Fixed Price) یا مزایده زمان‌دار (Timed Auction) ایجاد کنید.

نحوه اجاره زمین در متاورس

برخی از پروژه‌ها، مانند سندباکس، این فرصت را برای مالکان فراهم می‌کنند تا زمین خود را به اشخاص ثالث اجاره دهند؛ با این حال، هیچ سیستم رسمی برای انجام این کار وجود ندارد. اگر تصمیم دارید زمین را به شخصی اجاره دهید، باید یک قرارداد بین خودتان ببندید که این روند ریسک را افزایش می‌دهد. هنگام اجاره، هرگز نباید مالکیت NFT خود را به مستاجر منتقل کنید. کار مطمئن‌تر این است که منتظر بمانید تا یک سیستم اجاره رسمی و ایمن راه‌اندازی شود.

نکاتی که قبل از خرید زمین مجازی NFT باید رعایت کنید

هنگام سرمایه گذاری در زمین NFT، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، همیشه باید بهترین رویه‌ها را دنبال کنید. مطمئن شوید که از لینک رسمی پروژه برای خرید لند بی‌همتای خود استفاده می‌کنید یا اگر از بازار ثانویه قصد خرید دارید، یک بازار معتبر را انتخاب کرده‌اید. عوامل موثر بر قیمت زمین‌ها، مثل سایز و موقعیت را به طور کامل بررسی کنید.

قبل از خرید، در مورد پلتفرمی که روی آن قصد سرمایه‌گذاری دارید، به دقت تحقیق کرده و فاندامنتال آن را بررسی کنید. فراموش نکنید که خرید تنها گزینه نیست؛ اگر برای هدف خاصی به دنبال یک زمین هستید، شاید بتوانید در آینده آن را اجاره کنید.

جمع‌بندی

خرید زمین مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. قیمت‌های فعلی، گاهی‌اوقات این لندها را گران‌تر از یک سرمایه‌گذاری در املاک واقعی و فیزیکی می‌کند. در این مقاله به معرفی Land ان‌اف‌تی، کاربردهای آن و نحوه خرید زمین در متاورس به صورت عملی پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید، خرید و فروش زمین‌ها، نسبتا آسان است. اگر زمین متاورس NFT را خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که ریسک‌های آن را در نظر گرفته و دستور‌العمل‌های فعالیت ایمن در دنیای کریپتو را فراموش نکنید. اگر سوال یا مشکلی در خرید لند در پلتفرم‌های مختلف دارید، در کامنت‌ها بپرسید. آیا قبلا زمینی را خریداری کرده‌اید؟ تجربیات خود در این زمینه را با کاربران میهن بلاکچین به اشتراک بگذارید.

گزارش از امیر توپچی پور

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =

bambu 4d togel سه شنبه , 9 اسفند 1401 - 22:06

I truly appreciate your technique of writing a blog. I added it to my bookmark site list and will

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان