شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 49761

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟
بر اساس اعلام کارشناسان، سال 1401 می‌تواند از نظر اقتصادی سال سختی برای مردم باشد؛ در این شرایط، این سؤال پیش می‌آید که باید با سرمایه خود چه کنیم؟

به گزارش شهر بورس، سال 1400 برای مردم ایران سال سختی بود؛ تورم 41 درصدی اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، وضعیت وخیم اقتصادی در طول این سال سخت را به خوبی نشان می‌دهد. با این تورم، سفره‌های مردم روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و قدرت خریدشان هم کاهش می‌یابد.

در این شرایط، بحث مهمی تحت عنوان «حفظ ارزش پول» به میان می‌آید. مردم همواره به دنبال پس‌انداز کردن هستند، اما در مقطع زمانی کنونی و با تورم موجود نمی‌توان به نگهداری وجه نقد بسنده کرد.

بازارهای مالی مختلف از جمله بورس، طلا، سکه و …؛ جزو محبوب‌ترین بازارهایی هستند که مردم برای حفظ ارزش پول‌شان و عقب نماندن از تورم به آن پناه می‌برند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن


در سال 1400، بازار بورس سه درصد و بازار طلا و سکه 10 درصد بازدهی داشتند، اما در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

در این گزارش، شهر بورس به سراغ کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی مختلف رفته و نظرات آن‌ها را در این مورد جویا شده است.

آراد پورکار

در بین بازارهای مالی مختلف مانند سهام، طلا، دلار و …؛ بورس را بیشتر قبول دارم. با توجه به عواملی از جمله مذاکرات برجام، دلار می‌تواند در همین محدوده‌ها تثبیت شود.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال بورس و ارزهای دیجیتال را در شهر بورس بخوانید


طلا نیز از نرخ اونس جهانی و دلار تأثیر می‌گیرد که اونس جهانی نتوانست از سقف قیمتی خود عبور کند و فعلاً در روند نزولی قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توان برای طلا هم رشد آن‌چنان زیادی متصور بود

با توجه به افزایش نرخ کامودیتی ها و افزایش فروش شرکت‌ها، می‌توانیم در سال 1401 از بازار سرمایه نهایت استفاده را ببریم و سرمایه‌مان را افزایش هم بدهیم.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

پیمان شوریابی

به نظر من در حال حاضر زمان ریسک کردن است. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی ETF پر معامله و با سابقه ۵ ساله خوب، می‌تواند بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران آماتور داشته باشد.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

بهنام صمدی

اگر برجام امضا شود، سال آینده تورم دیگر در بازارها حکم‌فرما نیست و وضعیتی مشابه با سال 92 تا 96 خواهیم داشت که بازارهای مالی راهی رکود شدند. ما باید سرمایه را به بازاری ببریم که مهارت کار کردن در آن را داریم و این بازار لزوماً بازار مالی نیست.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

ندا عباسی

با توجه به نوسانات بالای تورم در کشور، بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 به هیچ وجه کار آسانی نیست. شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر به عوامل مختلف و متفاوتی وابسته است و پیش از تصمیم‌گیری و شروع سرمایه‌گذاری باید ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه پیدا کرده و با شرایط خود بسنجید.

سرمایه‌گذاری در شرایط مختلف متفاوت است و ممکن است همواره به سوددهی ختم نشود. بنابراین قبل از هر اقدامی، ابتدا در زمینه مورد نظر خود تحقیق کنید و از افراد با تجربه در آن زمینه مشورت و کمک بگیرید‌. ‌

با توجه به اینکه بازار سرمایه ما در حال حاضر نسبت به تورم و قیمت فعلی نرخ ارز بازاری ارزان محسوب می‌شود و ضمن اینکه خوش‌بینی نسبت به توافقات برجامی روزافزون است به نظر می‌رسد بورس با افق دید بلند مدت قطعا بهترین محل سرمایه‌گذاری خواهد بود.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

علی عباسیان

در سال ۱۴۰۱ بازار سهام تخصصی خواهد بود و با توجه به افزایش قیمت کامودیتی‌ها و کامودیتی محور بودن بورس ایران بسیاری از شرکت‌ها ارزنده و مناسب خرید هستند.

باید توجه داشته باشیم که دید خود را تغییر داده و به سرمایه‌گذاری فکر کنیم، چون عموم مردم نمی‌توانند تریدر باشند. معامله‌گری یک شغل حساس بوده و مناسب شغل دوم نیست.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

بهراد موسوی

به نظر می‌رسد در روزهای عید بازاری خوب با ارزش معاملات پایین داشته باشیم. البته این ارزش معاملات پایین به خاطر تعطیلات است و پیام منفی ندارد.

در این راستا، پیش بینی می‌شود در روزهای عید بازار مثبتی داشته باشیم که برای اصلاح پرتفو فرصت مناسبی است.

مخصوصاً در فصل بهار، بورس ترسی ندارد و پیشنهاد می‌کنم سهامداران ترس را کنار بگذارند.

نظر من بر روی گروه‌های بانکی، خودرویی و نماد شستا مثبت است و سهام می‌تواند با آرامش در این گروه‌ها دست به خرید بزنند.

در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

گزارش از امیر توپچی پور

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =

پراپ تریدینگ

کمان