شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
کد خبر : 56481

آموزش ثبت نام در بورس کالا

آموزش ثبت نام در بورس کالا
عرضه محصولات خودروسازان در بورس باعث شده تا بسیاری از مردم به ثبت نام در بورس کالا علاقه مند شوند. در این رابطه به آموزش ثبت نام در بورس کالا پرداخته ایم.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، عرضه خودرو در بورس کالا از هفته‌ها قبل آغاز شد. این مسئله باعث جلب توجه بسیاری از متقاضیان خرید خودرو به بازار سرمایه و ثبت نام در بورس کالا شده است. اخباری نیز پیرامون عرضه محصولات دیگری مانند کوئیک، پژو ۲۰۶، پژو پارس و… در بورس کالا منتشر شده است. و بسیاری از مردم نیازمند آموزش ثبت نام در بورس کالا هستند.

از همین رو در این گزارش به مراحل ثبت نام در بورس کالا برای خرید خودرو پرداخته شده که در ادامه می‌خوانید.


بیشتر بخوانید : بورس کالا چیست؟


فرآیند ثبت نام در بورس کالا

متقاضیان برای فعالیت و داد و ستد در بورس کالا، باید «کد بورس کالا» دریافت کنند. برای گرفتن این کد مراحل زیر باید به ترتیب طی شوند:

۱. نخست اصطلاحا باید «سجامی» شد. یعنی متقاضی باید در سایت سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشد.

۲- متقاضیان پس از طی مرحله اول و سجامی شدن، باید به سایت ebgo.ir مراجعه کنند. این سایت محلی است که می‌توان همه کارگزاران عضو بورس کالا را پیدا و انتخاب کرد. متقاضی پس از انتخاب کارگزاری به صفحه ثبت نام و ورود به پنل کارگزاری هدایت می‌شود.

۳. صفحه ورود به پنل کارگزاری برای همه کارگزاری‌ها مشترک و مشابه یکدیگر است. متقاضیان باید در این صفحه ابتدا فایل PDF «راهنمای اخد کد بورس کالا» را دانلود کنند.

۴- مرحله دیگری پیش‌روی متقاضی گشوده می‌شود که باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند و فرآیند ثبت نام را ادامه دهند.

مزایای خرید خودرو از بورس کالا

۵. پس از مرحله، کدی از طریق سایت سجام به شماره تلفن همراه متقاضی ارسال خواهد شد که باید در سایت وارد شود.

۶. متقاضی پس از ورود کد به مرحله ثبت مشخصات وارد می‌شود.

۷. افرادی که برای خرید خودرو در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند باید در بخش اطلاعات شغلی، گزینه «خریدارخودرو» رو انتخاب کنید.

۸. سپس متقاضی باید سایر اطلاعات لازم را تکمیل کرده و به این کار تا رسیدن به بخش آپلود اسناد برسد. در این بخش اسناد ستاره‌دار باید آپلود شوند که فعلا تصویر نمونه امضاء جزو موارد الزامیست.

۹- متقاضیان پس از بارگذاری مدارک به قسمت تعهدات مشتری منتقل می‌شوند. متقاضیان خرید خودرو در بورس کالا باید در این قسمت گزینه «بازار فیزیکی بورس کالا» را انتخاب کنند.

۱۰. پس از قبول تعهدات مرحله قبل باید به بخش معرفی‌نامه مراجعه شود. متقاضی ثبت نام در بورس کالا باید معرفی‌نامه افتتاح حساب وکالتی بورس کالا را برای بانک مورد نظر خود دانلود نماید.

۱۱. معرفی‌نامه دانلود شده باید چاپ (پرینت) شده و توسط متقاضی تکمیل شود. سپس فرد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به بانک مورد نظر مراجعه کرده و اقدام به افتتاح یک حساب وکالتی برای بورس کالا نماید.


بیشتر بخوانید : مزایای خرید خودرو از بورس کالا


۱۲. پس از اخذ آنلاین کد بورس کالا، مجددا باید به صفحه اصلی ثبت نام مراجعه شود. متقاضی باید در این صفحه روی گزینه اعلام شماره حساب وکالتی‌کلیک نماید و شماره حساب گرفته شده از بانک را در بخش مشخص شده ثبت کند.

۱۳. پس از اتمام مراحل ۱۲‌گانه قبلی، باید مجددا به صفحه اصلی سایت مراجعه کرد و با نام کاربری و رمز عبوری که در دریافت شده وارد سایت شد. حالا کلیه مراحل ثبت نام در بورس کالا توسط متقاضی جهت خرید خودرو تکمیل شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =

پراپ تریدینگ

کمان