شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 81465

مدیرعامل مس سونگون در گفت‌وگو با شهر بورس:

آسیب 300 میلیون دلاری قطعی برق به شرکت صنایع ملی مس ایران

آسیب 300 میلیون دلاری قطعی برق به شرکت صنایع ملی مس ایران
مدیرعامل مجتمع مس سونگون از آسیب 300 میلیون دلاری قطعی برق به شرکت صنایع ملی مس ایران در سال گذشته خبر داد.

معبود عباس زاده در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره فروش محصولات این شرکت در بورس کالا، اظهار داشت: فروش‌های مس سونگون به صورت کاملاً متمرکز توسط شرکت صنایع ملی مس ایران انجام می‌شود. طبیعتاً بورس، محلی برای توسعه شفافیت و قیمت گذاری منصفانه است.

وی افزود: شرکت صنایع ملی مس ایران بر مبنای رقابت عادلانه و آزاد، تلاش می‌کند فروش خود را پیش ببرد.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون از سفر رئیس سازمان بورس به استان آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: رئیس سازمان بورس به همراه معاونان و مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به آذربایجان شرقی سفر کرده و از مجتمع مس سونگون بازدید خواهند داشت.

عباس زاده ادامه داد: این اولین سفر هماهنگ شده و دارای هدف نظام‌مند است که رئیس سازمان بورس به آذربایجان شرقی خواهد داشت. ان‌شاءالله از ابزارهای تامین مالی در جهت توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذای استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: صادرات 4 میلیارد دلاری مس سونگون در سال آینده


وی به تشریح فرایند اخذ مجوز نخستین شرکت سهامی عام پروژه پرداخت و یادآور شد: اولین مجوز شرکت سهامی عام پروژه تاریخ بازار سرمایه توسط شرکت مس سونگون اخذ شد. شرکت‌های بزرگی در صف دریافت این مجوز بودند، اما تلاش همکاران‌مان فاز سه این شرکت با عنوان اکسیر مس در فرابورس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت مس آذربایجان به صورت مستقل وارد بازار سرمایه خواهد شد یا خیر؟»، گفت: زیرمجموعه‌های تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه، هم می‌تواند بورسی و هم غیربورسی باشند.

عباس زاده تصریح کرد: صددرصد سهام مس سونگون که احتمالاً نام آن «تولید و بهره برداری معادن آذربایجان» باشد در ابتدا غیر بورسی خواهد بود. بر اساس قوانین، برای ورود یک شرکت به بازار سرمایه باید دو سال از افتتاح آن بگذرد.

قطعی برق با مس سونگون چه کرد؟

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مجتمع مس سونگون با قطعی برق، خاطرنشان کرد: سال گذشته در 45 روز شاهد قطعی برق بودیم. بر اساس آمارهای ارائه شده، قطعی برق 300 میلیون دلار به شرکت صنایع ملی مس ایران آسیب زد که 30 درصد آن متعلق به مس سونگون است.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون ادامه داد: نیروگاه 50 مگاواتی ما در حال احداث است که بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به حساب می‌آید. البته این نیروگاه امسال به بهره برداری نخواهد رسید، اما تلاش می‌کنیم با استفاده از برق اضطراری، مشکلات ناشی از قطعی برق را در ماه‌های آینده به حداقل برسانیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان