شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰:۵۸
کد خبر : 66470

آخرین وضعیت نماد دی از زبان مدیرعامل

آخرین وضعیت نماد دی از زبان مدیرعامل
مدیرعامل بانک دی طی یک گفت‌وگوی مفصل به تشریح آخرین وضعیت نماد دی پرداخت و وضعیت شرکت را مطلوب ارزیابی کرد.

علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی درباره آخرین وضعیت نماد دی، اظهار داشت: همان طور که سهامداران اطلاع دارند نماد بانک دی ۹ ماه بسته بود؛ صورت‌های مالی اش تایید نشده و مجامع بانک برگزار نشده بود.

وی افزود: برای برگزاری مجامع بانک و باز شدن نماد دی کارهای سنگینی بر زمین مانده بود که با کمک معاون رئیس جمهور و رئیس محترم بنیاد شهید و بانک مرکزی، موفق شدیم مجمع عقب مانده سال ۱۳۹۹ بانک را در اوایل امسال برگزار کنیم.

قیطاسی خاطرنشان کرد: چند ماه بعد هم مجمع سال ۱۴۰۰ را برگزار کردیم و نگرانی سهامداران تا حد بسیاری رفع شد. مدیریت و مراقبت از سهم یکی از برنامه‌های ما بود که انجام دادیم و همان طور که سهامداران مشاهده می کنند سهم دی از ابتدای مهر که زیر ۶۰ تومان بود به بالای ۷۰ تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: آغاز دوره معاملاتی قراردادهای اختیار خریدوفروش بانک دی


مدیرعامل بانک دی یادآور شد: بررسی قیاس روند نماد دی با شاخص کل نشان می دهد که روند دی و شاخص کل تقریبا مانند هم هستند و با توجه به اینکه روند رشد شاخص نمادهای گروه بانکی کمتر از شاخص کل است می توانیم بگوییم که دی در گروه بانکی اوضاع بهتری نسبت به سایر بانک ها و موسسات اعتباری دارد.

وی با اشاره به ریل گذاری سیاست های بانکی مبتنی بر شفافیت در بانک دی، عنوان کرد: شفافیت در دستور کار ما قرار گرفت و صورت های مالی نشان می دهد در کاهش مطالبات و افزایش وصول مطالبات موفق بودیم. مشخص است که وضعیت بانک از منظر وصول مطالبات و کاهش زیان نسیت به دوره قبل و کاهش و وضعیت بانک نسبت به قبل خیلی بهتر شده است.

قیطاسی در ادامه گفت‌وگو با حیات، گفت: NPL (درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده) حدود ۵۰ درصدی بانک به حدود ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده و مطالبات بسیاری وصول شده است.

وی درباره فروش املاک مازاد بانک دی گفت: واگذاری املاک مازاد نیز از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته به طوری که ۵ مزایده فروش برگزار کردیم و ۵۴ ملک را به مزایده گذاشتیم و ۲۱ ملک آن فروخته شد. هر ماه نیز مزایده‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بانک دی املاک زیادی دارد و واگذاری املاک مازاد جزو دستور کار جدی هیات مدیره است؛ املاکی مانند نیروگاه دماوند، کوهستان پارک شادی مشهد در اختیار دی است و اگر بتوانیم این املاک را واگذار کنیم وضعیت بانک بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بانک دی در مسیر سودآوری


مدیرعامل بانک دی با اشاره به وضعیت مطلوب این بانک دی، تصریح کرد: بانک دی بعد از ۶ سال صورت های مالی ۶ ماهه نخست را منتشر کرده و این به معنای آن است که وضعیت شرکت در حال بهبود است و در مسیر درست حرکت می کند.

قیطاسی افزود: به عنوان مثال موفق شدیم بندهای حسابرسی صورتهای مالی بانک که نواقص زیادی داشت را کاهش دهیم. ۳۱ بند از ۴۸ بند نقص را بر طرف کردیم و با توجه به وجود ۱۷ بند نقص حسابرسی باید بگوییم ما در بین بانک ها در وضعیت متوسط قرار می گیریم. اراده ما این است که نواقص را تا پایان سال تک رقمی کنیم و از این حیث جزو چند بانک اول شویم.

وی درباره قرار گرفتن نماد بانک دی زیر بند ۱۴۱ قانون تجارت گفت: با توجه به اراده بانک دی برای فروش املاک مازاد، سعی خواهیم کرد تا پایان سال از شمولیت بند ۱۴۱ خارج شویم.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 7 =

پراپ تریدینگ

کمان