شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
کد خبر : 64915

بانک دی در مسیر سودآوری

بانک دی در مسیر سودآوری

بانک دی با برنامه ریزی هدفمند و حرکت بر مدار اهداف استراتژیک تعیین شده، توانسته طی هشت ماه نخست سال جاری، عملکرد مطلوب و قابل قبولی را از خود بر جای بگذارد.

به گزارش شهر بورس، بررسی صورت های مالی، حاکی از آن است که بانک دی در مسیر سودآوری قرار دارد.

در سال مالی جدید پس از استقرار هیئت مدیره و مدیرعامل جدید، فعالیت‌های خوبی در این بانک انجام شد که در گام اول این بانک توانست در کمتر از دو ماه مجامع صورت‌های مالی سال‌های 1399 و 1400 را برگزار و نماد آن را پس از ماه‌ها بسته بودن، بازگشایی کند.

بدون شک تداوم این عملکرد، سبب می‌شود که بانک دی به نقطه مطلوب و سوددهی قابل قبولی دست پیدا کند.

عملکرد و برنامه‌ریزی درست مدیران به کاهش زیان خالص بانک منجر شده به طوری که زیان خالص شرکت در 6 ماه ابتدای سال مالی گذشته مبلغ 223 ریال بود که این رقم با کاهش حدود 35 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، در 6 ماهه نخست امسال به مبلغ 145 ریال رسید.


بیشتر بخوانید: آغاز دوره معاملاتی قراردادهای اختیار خریدوفروش بانک دی


این بانک وصول مطالبات غیرجاری از مشتریان و تعیین تکلیف تسهیلات شرکت‌های فرعی را از جمله دلایل اصلی کاهش زیان خالص «دی» اعلام کرده است که از این محل توانسته مبلغ 10 هزار میلیارد و 600 میلیون ریال از ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول را به سرفصل سایردرآمدهای عملیاتی خود منتقل کند.

از دیگر دلایل کاهش زیان خالص بانک، براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان شهریور ماه 1401، رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی بانک دی در 6 ماه منتهی به پایان شهریور ماه 1401 نسبت به دوره مشابه سال گذشته بوده که به بیش از 15 هزار و 936 میلیارد ریال رسیده است.

همچنین خالص درآمد کارمزد این بانک نیز طی دوره 6 ماهه ابتدال امسال، بیش از یک هزار و 150 میلیارد ریال اعلام شده که این رقم در مقایسه با دوره 6 ماهه سال گذشته رشد 122 درصدی را نشان می‌دهد.

در همین دوره مذکور سود خالص «دی» از محل سرمایه‌گذاری‌ها بیش از چهار هزار و 473 میلیارد ریال بوده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته دوهزار 161 میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این گزارش، عملکرد بانک دی در هشت ماه نخست سال نیز بسیار خوب بوده؛ به طوری که این بانک توانسته طی هشت ماه بیش از 26.900 میلیارد درآمد عملیاتی بانک (درآمد تسهیلات اعطایی مبلغ 20.484 میلیارد ریال، درآمد سپرده‌گذاری 1.119 میلیارد ریال، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها 3.703 میلیارد ریال و درآمد کارمزد 1.592 میلیارد ریال) کسب کند.


بیشتر بخوانید: مزایده دی نتیجه ای نداشت


طی دوره یاد شده، سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بیش از 2.848 میلیارد ریال، سود سپرده‌های کوتاه مدت ویژه 770 میلیارد ریال، سود سپرده‌های بلندمدت یک ساله بیش از 2.017 میلیارد ریال، سود سپرده‌های بلندمدت دوساله 42.038 میلیارد ریال و گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام 193 میلیارد ریال بوده است.ب

بخش قابل توجهی از منابع غیرجاری و تسهیلات معوق این بانک نیز با طی روند حقوقی و قضایی در حال پیگیری و وصول است.

اما اصلاحات ساختاری و نهادی و فروش اموال و املاک مازاد در دستور کار هیات مدیره بانک دی قرار دارد که این امر سبب می‌شود نقدینگی لازم برای اعمال نقش بانکی و پولی بانک، جذب و میزان استقراض از منابع بانک مرکزی کاهش یابد.

از آنجا که تاکید بانک مرکزی بر افزایش سرمایه است، بانک دی افزایش سرمایه نقدی را تا پایان سال ۱۴۰۱ به عنوان یک تکلیف در دستور کار قرار داده و در برنامه‌ریزی‌های خود آن را گنجانده که تا پایان امسال مجمع عمومی فوق‌العاده را به این منظور برگزار کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 4 =

پراپ تریدینگ

کمان