شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 7806

پیش بینی بلند مدت قیمت طلا

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نوسانات بازار سکه ادامه‌دار شده و هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز پنج‌شنبه به مبلغ 10‌میلیون و 800 هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل از ‌آن 70 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. این رفت و برگشت قیمت سکه در حالی ادامه‌دارد که بعد از

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نوسانات بازار سکه ادامه‌دار شده و هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز پنج‌شنبه به مبلغ 10‌میلیون و 800 هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل از ‌آن 70 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

این رفت و برگشت قیمت سکه در حالی ادامه‌دارد که بعد از گذشت دو روز تعطیلات رسمی قیمت سکه دوباره گران شد. حال آیا قیمت طلا در بلند مدت مجدد گران‌تر خواهد شد؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه طلای تهران از تعطیلی بازار طلا تا پایان هفته خبر داد و گفت: این روزها افزایش قیمت سکه و طلا دو دلیل عمده دارد؛ دلیل نخست آن افزایش قیمت دلار است و دومین موضوع نیز به خرید و فروش طلا در فضای مجازی مرتبط می‌شود. همین عوامل باعث شده که قیمت طلا روند صعودی داشته باشد. چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند فعالیت بازار طلا افزود: بازار طلا تا آخر هفته همچنان تعطیل است و در روزهای گذشته انتظار می‌رفت قیمت طلا ارزان شود اما خرید و فروش بی‌حساب و کتاب در فضای مجازی باعث شد که قیمت طلا در این ایام نوسان داشته باشد. در دو روز گذشته تمام بازارها تعطیل بود؛ از این‌رو دلیلی برای نوسان قیمت طلا وجود ندارد؛ چرا که تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در بازار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
قیمت اونس طلا افزایش یافت
روحانی: دولت در زمینه طلا سرمایه گذاری عظیمی می‌کند
احتمال کاهش قیمت طلا در ماه محرم

تقاضا برای خرید طلا کم شد

رئیس اتحادیه طلای تهران به میزان تقاضا برای خرید طلا در بازار اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه زیاد بود اما امروز تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه نیز به حداقل رسیده است. امیدواریم در روزهای آینده افزایش قیمت طلا در حد معقولی نوسان داشته باشد.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار داشت: امروز قیمت سکه با 150 هزار تومان افزایش به مبلغ 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با قیمت پنج میلیون و 550 هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت سه میلیون و 100 هزار تومان و یک میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش شد.

آنچه تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کرده نوسان قیمت طلا ادامه خواهد داشت و ممکن است از نوسان روزانه ۱۰۰ دلاری هفته‌ گذشته هم بیشتر باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بانک مرکزی در بازار ارز مداخله‌ای خواهد کرد؟

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان