شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر : 9486

پیش‌بینی وضعیت ارز در هفته آینده/ کارتن‌خواب‌ها در صف خرید دلار!

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، ادامه یافتن روند روبه‌رشد محدوده قیمت‌ها در بازار ارز و صرافی ملی، تاثیر احتمالی ادامه تزریق ارز به بازار، اظهارات امیدوارکننده رئیس کل بانک مرکزی و پیش‌بینی ثبات قیمت در بازار طلا سیگنال‌هایی مثبت برای بازار ارز در هفته پیش رو هستند. در این میان مسئولان دولتی‌‌ نیز همچنان

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، ادامه یافتن روند روبه‌رشد محدوده قیمت‌ها در بازار ارز و صرافی ملی، تاثیر احتمالی ادامه تزریق ارز به بازار، اظهارات امیدوارکننده رئیس کل بانک مرکزی و پیش‌بینی ثبات قیمت در بازار طلا سیگنال‌هایی مثبت برای بازار ارز در هفته پیش رو هستند.

در این میان مسئولان دولتی‌‌ نیز همچنان به بازار امید پمپاژ می‌کنند. چند روز پیش رئیس دفتر رئیس‌جمهور با غیر واقعی خواندن قیمت‌های کنونی برای دلار گفت: دولت همواره با افزایش نرخ ارز مخالف بوده و در مقابل آن مقاومت کرده است.‌

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم با اشاره به جلسه غیرعلنی نمایندگان، از کاهش قیمت دلار و بهبود بورس سخن گفته است.

احتمال تثبیت نرخ ارز در محدوده فعلی

مهدی پورمهر، کارشناس ارزی، دلایل نوسانات کاهشی ارز در هفته گذشته را حمایت از بازار سرمایه، تلاش برای کاهش انگیزه قاچاق و کاهش بار روانی قیمت‌ها، نوسانگیری دلالان در بازار ارز و البته انتشار خبر ورود ارز می‌داند.

او در خصوص پیش‌بینی وضعیت ارز می‌گوید: صف فروش دلار از طرف همین نوسانگیرها ایجاد شد و ما این هفته شاهد فروش ارز در کنار خیابان‌ها بودیم.

او با اشاره به حرف همتی مبنی بر 70 کارتن‌خوابی که موفق به دریافت ارز شدند نیز عنوان می‌کند: بخشی از خریداران دلار در ماه‌های اخیر کارتن خواب‌هایی بودند که اجیر همین نوسان‌گیرها شدند.

به گفته او بعد از پشت سر گذاشتن نوساناتی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم احتمالا در هفته جاری نیز همین روال ادامه خواهد داشت و در نهایت تثبیت قیمت در محدوده قیمت فعلی صرافی ملی را تا بعد از انتخابات آمریکا شاهد خواهیم بود.

رویارویی سیگنال‌های صعودی و نزولی

براساس گزارش تجارت‌نیوز، پورمهر درباره پیش‌بینی وضعیت ارز در ادامه سخنانش در توضیح وضعیت احتمالی بازار ارز در هفته پیش رو می‌گوید: سال‌های گذشته شاهد بودیم که کارخانجات و تولیدکنندگان مواد اولیه و تجهیزات خود را در سه ماهه پایانی هرسال خریداری می‌کردند اما امسال از مهر خریدهای خود را آغاز کرده اند و حجم گسترده ای از گردش منابع به همین موضوع اختصاص یافته، این موضوع می‌تواند سرعت افزایش نرخ ارز را تشدید کند.

بنابراین آن‌طور که این کارشناس عنوان می‌کند نرخ ارز استعداد بسیار بالایی برای رشد بیشتر را داشته و دارد و اگر اخباری مثل ورود ارز صادراتی از کشورهای همسایه و کنترل قیمت نباشد، قیمت ارز صعودی خواهد شد.

به اعتقاد پورمهر اخبار پیشی گرفتن جو بایدن در نظرسنجی‌ها و احتمال رئیس جمهور شدن او، افزایش نرخ بین بانکی به بالای ۲۰ درصد و کاهش پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها، عرضه موقت دلار توسط بانک مرکزی، فشار بر صادرکنندگان و امنیتی کردن موضوع دلارو این که اخیرا شاهد دستگیری باند متخلف در یکی از استان‌های کشور توسط نیروی انتظامی بودیم عواملی هستند که مقداری سوپاپ نوسان دلار را فشرده و احتمالا آن را در هفته آتی در قیمت فعلی نگه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید؛ تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی ۸۲ درصد افزایش یافت

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان