شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر : 55787

توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اصولی هدف اصلی سبدگردان هدف

توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اصولی هدف اصلی سبدگردان هدف
رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اصولی را هدف اصلی سبد گردان هدف عنوان کرد.

به گزارش شهر بورس عباسعلی حقانی نسب رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف در نشست خبری خود در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه  خاطرنشان کرد: هدف ما توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اصولی است. سبدگردان هدف با ساختار تحلیل محور و سبدمحوری که دارد مجموعه‌ای را ایجاد کرده و با تربیت نیروی متخصص در هر صنعت به صورت تخصصی روی هر صنعت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ما برای هر حوزه‌ای یک متولی داریم. در ساختار اقتصادی که کارکرد اصلی آن تجهیز و تخصیص بهینه منابع است، برای اینکه ساختار اقتصادی درست کار کند و کارآمدی در حوزه اقتصاد افزایش پیدا کند ما باید برای اجزای اقتصادی، نهاد‌هایی را ایجاد کنیم که بتواند به صورت اجرایی شرایطی را ایجاد کند تا جریان نقدینگی کشور به سمتی هدایت شود که هم اقتصاد مولد توسعه پیدا کند و هم منابع پس اندازی و ثروت مردم افزایش بالایی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف ادامه داد: شما می‌بینید در ساختار اقتصادی کشور در وزارت اقتصاد که وزیر اقتصاد رئیس شورای عالی بورس است، در این وزارت ما معاونت امور مالیاتی، معاونت سرمایه گذاری خارجی و معاونت پول، بانک و بیمه و… داریم. در کشور ما جای تاسف است که وزارت اقتصاد ما معاونت سرمایه گذاری و بازار سرمایه ندارد. کشور ما متولی سرمایه گذاری خارجی ندارد اگرچه نهادش موجود است، اما متولی آن را نداریم. برای همین منظور سبدگردان هدف به نمایشگاه روی آورده است.

حقانی نسب خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر وظیفه نظارتی بر حوزه بازار سرمایه وظیفه عملیاتی و اجرایی نیز دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار مسئول توسعه سرمایه گذاری و توسعه تامین مالی در حوزه بازار سرمایه است. انتظار ما این بود که مسئولین بازار سرمایه در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند و در خصوص تامین سرمایه و تامین مالی سرمایه گذاری و… گزارش می‌دادند.

وی بیان کرد: دلایل دیگر حضور سبدگردان هدف در این نمایشگاه این است که سبدگردان، مهمترین نهاد تجهیز منابع و تخصیص بهینه منابع در ساختار بازار سرمایه است. دلیل حضور سبدگردان هدف این است که در بازار سرمایه به دلیل نفوذ سیستم بانکی اجازه ندادند اسم سبدگردان بانک شود؛ بانک سرمایه گذاری. بانک سرمایه گذاری یعنی اینکه پول مردم را می‌گیرد و به نام سرمایه گذار، سرمایه گذاری بهینه انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید: برخی نهادها برای خودشیرینی به نمایشگاه نیامدند


رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف خاطرنشان کرد: هدف ما توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اصولی است. سبدگردان هدف با ساختار تحلیل محور و سبدمحوری که دارد مجموعه‌ای را ایجاد کرده و با تربیت نیروی متخصص در هر صنعت به صورت تخصصی روی هر صنعت تخصصی فعالیت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: روش ما در سبدگردان هدف این است که تمام شرکت‌های بورسی و فرابورسی را ارزشیابی می‌کنند. ارزشیابی به چهار روش صورت می‌گیرد. ارزشیابی مبتنی بر درآمد، ارزشیابی مبتنی بر درآمد و قیمت، ارزشیابی مبتنی بر دارایی و ارزشیابی مبتنی بر بازار که جریان نقدی و تکنیکال است.

وی افزود: می‌خواهم این را بگویم که از نظر شبکه تحلیلی، تصمیم گیری و مدیریت سرمایه گذاری منابع مردم شبکه کاملی هستیم که اگر مردم پولشان را در قالب حساب‌های صندوق به این سبدگردان می‌سپارند برای سبد‌های با دوره‌های سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت مشکلی نداشته باشند و بتوانیم خدمات کسب ثروت را به مردم ارائه دهیم.

وی بیان کرد: دومین هدف ما ازحضور در نمایشگاه بحث فرهنگسازی از کودکی است. فرهنگسازی در حوزه سواد مالی و پس انداز که متاسفانه مشکلاتی در این زمینه داریم. تفکری که خانه‌ها حاکم کردند تفکر پس اندازی ناقص است. مثل قلک. باتوجه به شرایط تورمی اگر پول را در قلک بگذاریم ارزش آن از دست می‌رود.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف توضیح داد: ما می‌گوییم که پولتان را از بانک‌ها خارج کنید. حتی اگر به صورت کم ریسک بخواهید سرمایه گذاری کنید اوراق با درآمد ثابت بازار سرمایه، صندوق‌های با درآمد ثابت بازارسرمایه، سبد‌های سرمایه گذاری با ریسک کم و مطمئن سبدگردان هدف را خریداری کنید.

وی ادامه داد: ما برای توسعه سواد مالی بازی‌ای را طراحی کردیم به نام بازی سبدگردانی. در این بازی فرزندان و بزرگسالان یاد می‌گیرند که چطور ثروت خود را مدیریت کنند و چطور در سرمایه گذاری که به نفع جامعه و اقتصاد است، کمک کنند. ما به مردم و سرمایه گذاران یاد می‌دهیم که اولا مهم نیست پول شما کم است یا زیاد. مهم این است که پولتان را به بهترین روش و به بهترین افق که در دوره‌های میان مدت و بلندمدت و با بیشترین خدمات به بازار سرمایه ارائه می‌دهید سرمایه گذاری کنید.

اگر فرزند ما یاد بگیرد که پولش را به بهترین روش سرمایه گذاری کند که سبدگردان هدف بهترین مجری سرمایه گذاری است؛ پولش را در جایی سرمایه گذاری می‌کند که به نفع جامعه باشد و باعث ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

حقانی نسب در ادامه به خاطره‌ای اشاره کرد: یک کارشناس سلبریتی کارآفرین از صداوسیما با غرور خاصی از من پرسید که شما چه چیزی تولید می‌کنید؟ گفتم ما خودرو، فولاد، دارو، کود اوره، بنزین، متانول و… تولید می‌کنیم. ما در بازار سرمایه همه چیز تولید می‌کنیم. با ناراحتی خاصی گفت شما دارید مغلطه می‌کنید. من گفتم تو و دولتمردان وقتی نمی‌دانید که سهامدار یعنی تولیدکننده خدمات و کالای مصرفی مردم؛ باید فاتحه آن اقتصاد را خواند. وقتی سهامدار باشید یعنی تولید خدمات. سهامدار یعنی تولید کالا و… واژه سرمایه گذاری و سهامدار یک واژه مقدس است. وقتی میخواهید در این باره صحبت کنید باید با وضو صحبت کنید. متاسفانه حوزه سهامداری، تولید و سرمایه گذاری مورد بی مهری نمایندگان مجلس، دولتمردان و رسانه‌ها از جمله رسانه ملی قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف عنوان کرد: به این دلیل مورد بی مهری نمایندگان مجلس قرار گرفته، زیرا لایحه مالیات بر سوداگری، مالیات بر کالا‌های مصرفی سرمایه‌ای و جاری مردم در مجلس بالای 10 سال است که دارد خاک می‌خورد. به این دلیل که بعضی از نمایندگان و دولتمردان ممکن است 4 ملک و 5 خودرو و… داشته باشند و به این دلیل لایحه مالیات بر سوداگری را تصویب نمی‌کند. وقتی دولت در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند یعنی حوزه سرمایه گذاری و سهامداری مورد بی مهری قرار گرفته است. وقتی صداوسیما نمی‌داند که سهامدار یعنی تولیدکننده کالا و خدمات و تولیدکننده را مورد هجمه قرار می‌دهد و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را پوشش نمی‌دهد یعنی سرمایه گذاری مورد بی مهری قرار گرفته است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

پراپ تریدینگ

کمان