شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 6534

نائب رئیس مجلس:

نقدینگی موجود در دست مردم جایگزین مناسبی برای نفت در بودجه است

به گزارش پایگاه خبری بورس، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه توسط دولت و مجلس گفت: تا زمانی که قادر به فروش نفت باشیم، ابتکارات، قناعت‌ها، اولویت‌ها و اجرای عدالت محقق نخواهد شد. نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: در دولت اول اصلاحات قیمت

به گزارش پایگاه خبری بورس، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه توسط دولت و مجلس گفت: تا زمانی که قادر به فروش نفت باشیم، ابتکارات، قناعت‌ها، اولویت‌ها و اجرای عدالت محقق نخواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: در دولت اول اصلاحات قیمت هر بشکه نفت به حدود 7 دلار رسید و در آن زمان با توجه به کمبود نقدینگی همه مدیران اجرایی استان‌ها به دنبال راهکاری بودند تا بدون دریافت پول و اخذ مجوز اختیار از دولت، منطقه‌های خود را مدیریت کنند.

نیکزاد با بیان اینکه اکنون مهمترین بحث اصلاح ساختار بودجه، بودجه‌ریزی بدون وابستگی به نفت است، بیان کرد: باید به سمت استفاده حداقلی از درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه باشیم و برای جایگزین آن هم می‌توان از درآمدهای صادراتی، شرکت‌های دانش بنیان، افزایش کارآمدی و بهره‌وری و توان بخش خصوصی استفادهکرد.

وی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌ها می‌توان از مدیریت بی‌پول و امکانات بخش خصوصی استفاده کرد، به طور مثال در ساخت آزادراه حتما نیاز به استفاده از بودجه دولتی نیست هرچند که اکنون هم دولت از سیاست 30 به 70 استفاده می‌کند اما می‌توان ساخت کلی آزادراه را در اختیار بخش خصوصی برای پیشبرد بهتر امور قرار داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ثبات اقتصادی و تسهیل در فضای کسب و کار ایجاد شود، یقینا 260 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم می‌تواند گره‌گشای ما در کارهای کشور شده و بودجه‌ای بدون نفت را در کشور اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

بیشتر بخوانید؛
هیچ بانکی اجازه خرید سهام عدالت کمتر از ارزش بازار را ندارد
قیمت طلا و سکه امروز ۹۹/۵/۱۹
تراکتور وارد بورس می‌شود

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان