شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 68023

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با شهر بورس:

موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستیم

موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستیم
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با کلیات عرضه خودرو در بورس کالا موافق هستیم، اما باید برای این محصولات سقف قیمتی تعیین شود.

علیرضا حسابی: سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره حواشی اخیر عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: ما با کلیات عرضه خودرو در بورس کالا و اساس آن، موافق هستیم، اما باید برای این محصولات سقف قیمتی تعیین شود.

وی افزود: اگر سقف قیمتی برای خودروهای عرضه شده در بورس کالا تعیین نشود، با همین مافیایی مواجه خواهیم بود که می‌بینیم. اساسِ بورس، عرضه و تقاضاست، اما با توجه به اینکه ناترازی تولید وجود دارد، صرفاً درباره خودرو باید یک سقف قیمتی تعیین کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت گذاری محکوم به شکست است


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون مجوزی بابت عرضه خودرو در بورس کالا صادر نشده و با نظر آقای وزیر اتفاق افتاده است. این اتفاق به نفع خودروساز و دولت است که مازاد آن به جیب آنها می‎رود. درست است که حاشیه سود آن برای دلال ها کاهش پیدا کرده است، الان می‌گویند قیمت فلان خودرو نسبت به قبل فلان مقدار کاهش یافته، اما نمی‌گویند چقدر نسبت به واحد تولیدی بالا رفته است.

حسینی کیا یادآور شد: عرضه و تقاضای خودرو ناترازی دارد که اگر این طور نبود، روند کنونی بهترین روند به حساب می آمد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: به هر حال سازمان بازرسی وظیفه نظارتی دارد و می‌تواند به این موضوع ورود کند.

گفتنی است؛ دولت برای ساماندهی بازار خودرو از هفته‌های گذشته اقدام به عرضه خودرو در بورس کرده و بسیاری از نمایندگان طی مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌اند با عرضه خودرو در بورس کالا موافق هستند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان