شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
کد خبر : 82078

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران مطرح کرد:

معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس غرب آسیا و شمال آفریقا

معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس غرب آسیا و شمال آفریقا
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس غرب آسیا و شمال آفریقا بوده و اکتشافات این معدن در حال گسترش است.

به گزارش شهر بورس، علی رستمی در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان بازار سرمایه درخصوص ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی معدن مس سونگون واقع شده است.

معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس غرب آسیا و شمال آفریقا

وی افزود: این معدن در حال حاضر بزرگترین معدن مس منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا محسوب می شود و اکتشافات این معدن در حال گسترش است.

مدیرعامل صنایع ملی مس ایران خاطرنشان کرد: چنین معدنی نه تنها در کشور نداریم بلکه در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز وجود ندارد. این افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شود.

رستمی ادامه داد: این ثروت عظیم باید در اختیار این ملت نجیب قرار بگیرد. به واسطه این معدن و اکتشافات آن با تلاشی که سال گذشته انجام شد بر اساس اعلام منابع معتبر جهانی رتبه از ۷ جهانی به ۵ جهانی رسید و ۶.۱ درصد ذخیره کل جهان در کشور ما قرار دارد.


بیشتر بخوانید: آسیب 300 میلیون دلاری قطعی برق به شرکت صنایع ملی مس ایران


وی یادآور شد: معدن بخش مهمی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. مقام معظم رهبری نیز چندین بار گلایه خود را از عدم توسعه بخش معدن اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل فملی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ میزان تولید مس کاتد در کشور ما ۳۰۰ هزار تن بوده است. تلاش خواهیم کرد در سال ۱۴۰۶ این عدد را به یک میلیون تن برسانیم.

شرکت سهامی عام پروژه فملی پذیره‌نویسی می‌شود

رستمی با اشاره به ظرفیت‌های استخراج مس در کشور، گفت: کشور ما روی کمربند اصلی مس جهان قرار دارد و به جز دو سه استان ، همه استان‌های ما استعداد استخراج مس را دارند.

وی ادامه داد: میزان استخراج ما در کشور ۷ درصد است که اگر این رقم افزایش یابد رتبه جهانی ما حتی تا رده دوم جهانی نیز بهبود می‌یابد.

مدیرعامل فملی از ورود اولین شرکت سهامی عام پروژه به بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: طی هفته‌های آینده شرکت سهامی عام پروژه فملی پذیره‌نویسی خواهد شد. امیدواریم اولین شرکت پروژه عام کشور را در استان آذربایجان شرقی به بهترین شکل ممکن ایجاد کنیم و مورد استقبال اهالی بازار سرمایه نیز قرار بگیرد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان