شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر : 55814

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مسعود مهدیان پاسخ داد؛ بورس فردا چه می شود؟

مسعود مهدیان پاسخ داد؛ بورس فردا چه می شود؟
مسعود مهدیان کارشناس بازار سرمایه به پیش بینی روند بورس در روز پایانی معاملاتی هفته پرداخت.

مسعود مهدیان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره روند معاملات بازار سرمایه، اظهار داشت: معاملات بازار سرمایه امروز همچون روزهای اخیر بی رمق و خالی از هیجانات مثبت و منفی و عدم جریان نقدینگی شروع به کار کرد و یک روز خسته کننده دیگر را برای سهامداران رقم زد.

وی افزود: شاخص کل به کمک سهام شاخص ساز با رشد حدود 2500 هزار واحدی همراه شد و به عدد 430/1 واحد رسید. در این بین ارزش معاملات خرد سهام بسیار پایین تر از میانگین سه ماهه خود حدود 2000 میلیارد تومانی را ثبت کرد. نکته منفی دیگر هم ادامه دار بودن خروج پول حقیقی از بازار است که امروز هم شاهد خروج 210 میلیارد تومانی از بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: روند بازار بعد از رشد اوایل سال یک روند اصلاحی فرسایشی است که البته در دو رروز اخیر شاهد تعادل در بازار و نبود فروشنده قوی بودیم. همین امر موجب معاملات متعادل با نوسانات مثبت در بازار امروز شد. در گروه خودرویی نیز طی 30 دقیقه پایانی معاملات با رنج های مثبتی مواجه بودیم.


بیشتر بخوانید:  افت بورس تا کجا ادامه دارد؟


مسعود مهدیان به بررسی وضعیت بازار از لحاظ تکنیکالی پرداخت و گفت: شاخص کل نزدیک به محدوده حمایتی 400/1 هزار واحدی قرار دارد که  در این محدوده کلیت بازار می تواند با ظاهر شدن خریداران مواجه شود. کلیت بازار، این روزها چه از لحاظ بنیادی و چه از لحاظ تکنیکالی در شرایط مناسبی است و به نقاط جذابی جهت سرمایه گذاری رسیده است.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه، عدم وجود نقدیندگی برای تغییر روند فعلی است که خبرهای موثر از جمله کاهش نرخ سود بین بانکی، شروع ادامه مذاکرات برجامی و عمل به وعده های داده شده و جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسی باعث بازگشت اعتماد  از دست رفته سهامداران شود تا مجددً شاهد ورود پول‌های خارج شده از بازار سرمایه به گردونه معاملات شویم تا سبب افزایش ارزش معاملات خرد سهام که خود یکی از مولفه های اصلی تغییر روند است، باشیم.

مسعود مهدیان در پاسخ به این سوال که «بورس فردا چه خواهد شد؟»، گفت: پیش بینی می شود بازاری متعادل با نوسانات مثبت به خصوص در گروه‌های ریالی محور همچون خوردویی، حمل و نقل، ساختمانی و سیمانی باشیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + دو =

پراپ تریدینگ

کمان