شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 7908

مالکان عمده سهام نقش بازارسازی را ایفا کنند

÷به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار متن زیر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نسبت به حواشی بورس اظهار نظر کرد و مدعی شد که بانک مرکزی از توسعه بازار سرمایه حمایت می‌کند. “چند نکته در خصوص بازار سرمایه قبلا هم تاکید کرده‌ام‌، اقبال مردم به بورس

÷به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار متن زیر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نسبت به حواشی بورس اظهار نظر کرد و مدعی شد که بانک مرکزی از توسعه بازار سرمایه حمایت می‌کند.

“چند نکته در خصوص بازار سرمایه قبلا هم تاکید کرده‌ام‌، اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، پشتوانه بازار سرمایه است. لذا، نظر به ورود طیف گسترده سرمایه گذاران جديد، تعامل حرفه‌ای‌، ارایه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله‌گران با این دسته از سرمایه گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلند مدت و فعالیت آن‌ها در بازار خواهد بود.

شایسته است مالكان عمده سهام اعم از نهاد‌های دولتی، عمومی غیر دولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت‌های تابعه بانک‌ها، که طی چند ماه گذشته، به دلیل رشد قیمت سهامشان، منتفع شده‌اند، با رعایت ضوابط قانونی‌، نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد، در جهت نقد شوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی را، در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی وانتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنم بازار سازی در جهت حفظ نقد شوندگی در بازار سهام بصورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه گذاری و سایر بازیگران اصلی این بازار انجام گیرد.”

بیشتر بخوانید؛
تعبیر رویای ۷۰ ساله جدایی بودجه از نفت
در جلسه رئیس سازمان بورس با حقوقی‌ها چه گذشت؟/ آماده باش به بازار گردان ها
روال عادی در مقابل سازمان بورس/ تجمعی در کار نیست + فیلم و عکس

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان