شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر : 64734

قطعی گاز صنایع پتروشیمی خیانت است

قطعی گاز صنایع پتروشیمی خیانت است

یک کارشناس حوزه پتروشیمی و عضو پیشین هیئت مدیره پتروشیمی فن‎آوران گفت: قطعی گاز صنایع پتروشیمی خیانت به این صنعت است و شما با این کار عملاً می‌خواهید شرکت‌ها ورشکسته شوند.

محمدرضا مهرافشان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره قطعی گاز صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: قطعی گاز صنایع پتروشیمی خیانت به این صنعت است و شما با این کار عملاً می‌خواهید شرکت‌ها ورشکسته شوند. درست است که به دلیل برخی مسائل، گاز خانه مردم مهمتر از صنایع است و نباید نباید شوک جدیدی به مردم وارد شود، اما این کار هم به صنایع آسیب بسیاری می‌زند.

وی افزود: ما در سطح کلان، مشکل استفاده از گاز داریم و باید برای این موضوع حتی هشدار ملی مصرف گاز بدهیم. ما 40 میلیون تن در سال بنزین مصرف می‌کنیم و اگر معادل گاز و نفت را هم در نظر بگیریم هشت میلیون در کشور مصرف داریم که بیشتر از اتحادیه اروپا است.


بیشتر بخوانید: گاز صنایع در زمستان قطع می شود؟


عضو پیشین هیئت مدیره پتروشیمی فن‎آوران با اشاره به معایب قطعی گاز صنایع پتروشیمی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به جای کاهش مصرف، به سراغ راحت‌ترین راه می‌رویم که قطعی برق صنایع است، اما این اتفاق به ضرر کشور و سرمایه‌گذاری تمام خواهد شد.

مهرافشان ادامه داد: این اقدام برخلاف منافع شرکت هاست و باعث می‌شود که در آینده کسی در صنعت سرمایه گذاری نکند. در این شرایط سود شرکت‌ها کاهش می‌یابد و به ضرر سهامدارانش تمام می‌شود. سهامداران خرد، صاحب سهام اکثر پتروشیمی‌های کشور در بازار سرمایه هستند و قطعی گاز صنایع پتروشیمی باعث می‌شود که مردم هم به صورت غیرمستقیم از این اتفاق آسیب ببینند.

گفت و گو از مجتبی بانان دلالیان

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان