شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 77868

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

شاخص کل بورس امسال از تورم پیشی می گیرد

شاخص کل بورس امسال از تورم پیشی می گیرد
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال انتظار تورم 35-40 درصدی در کشور دور از ذهن نیست و می‌توان این نوید داد که شاخص کل بورس امسال از تورم پیشی می گیرد.

مجید عبدالحمیدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: ورود نقدینگی تازه، انتظارات مثبت نسبت به آینده بازار، افزایش نرخ های محصولات به دلایل مختلف، گزارشات خوب و سودآور بودن بیشتر شرکت‌های بورسی در سال گذشته ماهانه و بالا آمدن نرخ دلار همه و موج جدید تورم در سال جدید، سبب شده رونق به بازار بورس برگردد.

وی افزود: وضعیت بازار این روزها کمی بهتر است. بعضی نمادها چند روزی است که سبز شدند و کمی نسبت به روزهای قبل متفاوت عمل می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ارزش معاملات بالاتر رفته و همچنان سهم‌های کم ریسک در بازار زیاد است. از طرفی، چشم انداز بازار سرمایه در بلند مدت همیشه مثبت بوده است.

شاخص کل بورس امسال از تورم پیشی می گیرد

عبدالحمیدی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال انتظار تورم 35-40 درصدی در کشور دور از ذهن نیست، تورم ارزش اسمی شرکت‌ها را بالا می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بنابراین با توجه به اینکه بازار بورس جامانده ترین بازار در سال 1401 بوده می‌توان این نوید داد که شاخص کل می‌تواند امسال بیش از تورم پیش بینی شده رشد کند. به طور کلی سال 1402 بازار بسیار جذابی برای حرفه‌ای‌ های بازار خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت بنیادی بازار سرمایه، تاکید کرد: سود عملیاتی شرکت‌ها مهمترین نکته برای تحلیل شرکت ها در سال 1402 است. باید توجه کرد که کدام یک از شرکت‌ها می‌توانند تولید بیشتری را داشته باشند تا از طریق سودآوری برای فعالان بازار جذاب‌تر باشند.


بیشتر بخوانید: بورس در فصل بهار صعودی است


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاید مهم ترین اتفاق در سال 1402، تحولات در بورس کالا و انرژی باشد. البته در سال این اتفاقات آغاز شد و هر روز شاهد پذیرش های جدید در این بورس ها بودیم که به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.

لزوم توجه به سرمایه گذاری غیرمستقیم

عبدالحمیدی تاکید کرد: سهامداران نباید با دارایی های خود احساسی و هیجانی رفتار نکنند. آن دسته از سهامدارانی که تمایل به ورود به بازار دارند، باید همه جوانب را قبل از ورود بررسی کنند و سپس در زمان و موقعیت مناسب وارد شوند. افراد اگر دانش این کار را ندارند از افراد و شرکت های متخصص کمک بگیرند و خودشان به طور مستقیم وارد بازار سرمایه نشوند.

وی به تشریح استراتژی‌های مختلف در بازار سرمایه پرداخت و گفت: بهترین گزینه برای این افراد شرکت های سبدگردانی و صندوق های سرمایه گذاری است اما در مورد افرادی که در بازار هستند، این موضوع به شدت بستگی دارد به اینکه آیا این سهامداران به منابع مالی خود در کوتاه مدت نیاز دارند یا خیر؟

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در صورتی که افراد دید کوتاه مدتی دارند، برای فروش نباید بسیار هیجانی رفتار کنند. در صورتی که دید بلند مدتی دارند باید کمی صبر کنند تا روند بازار مشخص شود.

عبدالحمیدی گفت: بازار به مرز 2 میلیون رسیده و نزیک به سقف قبلی است. مهم ترین مشکل سرمایه گذاری در بازارهای مالی نبود دانش مدیریت سرمایه برای اکثر سهامدارهاست.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان