شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 2764

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

دلیل صف فروش بنیادی ها چه بود

نیما فاضلی: اگر دولت قصد حمایت از بازار سرمایه و پیشبرد اهداف خود را دارد، بهتر است از این گونه اظهار نظرها هم جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، بازار امروز منفی بود و اگر چه به لطف معاملات “شستا” ، شاخص کل اندکی سبز شد؛ ولی صف فروش سهم های بنیادی بازار از جمله “فارس” و “تاپیکو” عجیب بود.

نیما فاضلی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه و دلایل بی مهری سهامداران به سهم های ارزنده این بازار بیان کرد: بی مهری سهامداران به سهم های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه چند دلیل دارد. دلیل نخست آنکه اخباری از بازار خودرو در بازار مطرح شده و خرید نمادهای خودرویی برای سرمایه گذاران جذاب شده است. در ۲ روز اخیر بسیاری از سهامداران خرد، سهم های خود را عرضه کرده اند تا در صف خرید “خساپا” قرار بگیرند و صف خرید خیره کننده سهم شرکت سایپا در روز گذشته هم گواه همین ادعا است.

وی افزود: از سوی دیگر، ۲ روز است که بازگشایی “خساپا” در ابهام است و هدف سازمان بورس از بازگشایی نصفه و نیمه این نماد و این بلاتکلیفی در مورد زمان قطعی بازگشایی نماد، مشخص نیست.

فاضلی در ادامه گفت: دومین دلیل منفی شدن بازار سرمایه، اظهار نظرهای برخی کارشناسان و تحلیلگران و… در مورد حباب بازار سرمایه است. این اظهار نظرها اعتماد مردم به این بازار را خدشه دار می کند و سرمایه گذاران، تحت تاثیر بی اعتمادی به آینده این بازار و رفتارهای هیجانی، استراتژی بلندمدتی ندارند. اگر دولت قصد حمایت از بازار سرمایه و پیشبرد اهداف خود را دارد، بهتر است از این گونه اظهار نظرها هم جلوگیری کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که هر شخصیت اجتماعی در مورد بازار سرمایه اظهار نظر کند و موجب تشویش خاطر فعالان این بازار شود.

وی اضافه کرد: منفی شدن سهم های بنیادی از جمله هلدینگ های گروه پتروشیمی، نگران کننده نیست. صف فروش بنیادی های بازار در روزهای منفی، نشان دهنده عدم شناخت سهامداران از وضعیت شرکت ها است. در زمینه معرفی شرکت های بزرگ و ارزنده بازار سرمایه، ضعیف عمل شده و این ضعف، یکی از مهمترین دلایلی است که سهامداران تازه وارد، گاه سهم های ارزنده خود را عرضه می کنند تا در صف خرید سهم هایی بایستند که احتمالا زیان ده هستند و کوهی از مشکلات را به دوش می کشند.

وی در خاتمه تصریح کرد: البته انتظار می رود سهامداران عمده هم در منفی های بازار، از سهم های بنیادی بازار، بیشتر حمایت کنند.

منبع: بورس نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان