شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 9314

خبری که شاید بازارها را متاثر کند/ آخرین وضعیت واکسن کرونا ایرانی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، اخیرا دونالد ترامپ از وعده توزیع واکسن کرونا رایگان تا پیش از انتخابات آمریکا خبر داده بود. وعده‌ای که هنوز معلوم نیست چطور ممکن است محقق شود. به جز آمریکا، در کشورهای دیگر از جمله هند نیز وعده‌هایی در این مورد داده شده است. اما در ایران توزیع واکسن

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، اخیرا دونالد ترامپ از وعده توزیع واکسن کرونا رایگان تا پیش از انتخابات آمریکا خبر داده بود. وعده‌ای که هنوز معلوم نیست چطور ممکن است محقق شود. به جز آمریکا، در کشورهای دیگر از جمله هند نیز وعده‌هایی در این مورد داده شده است. اما در ایران توزیع واکسن کرونا چقدر به واقعیت نزدیک است؟ در صورت به واقعیت پیوستن توزیع واکسن کرونا احتمالا بازارهای ایران به شکل قابل توجهی از این خبر متاثر شوند.

در همین مورد روز گذشته وزیر بهداشت خبر قابل توجهی را اعلام کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفته است: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

وی افزود: در ۲ تا ۳ هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد. تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکلهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به ابهاماتی که در زمینه واکسن کرونا وجود دارد، بیان کرد: گام‌های موثری برای دسترسی به واکسن بر می‌داریم اما همچنان ابهاماتی درباره میزان ماندگاری، اثرگذاری و… در مورد واکسن کرونا وجود دارد و روی آن کار می شود.

بیشتر بخوانید؛
یک شایعه فولادی در بورس
وعده «توافق فوق‌العاده» با ایران توسط ترامپ

روزنامه‌های چاپ امروز هم به این خبر واکنش مثبتی نشان داده‌اند و آن را به شکلی جدی گرفته‌اند. از جمله روزنامه آرمان در صفحه یک خود تیتر زده است: «واکسن کرونا از آزمایشگاه بیرون می‌آید؟» این روزنامه نوشته است: در شرایطی که شیوع کرونا در فصل پاییز وارد مرحله‌ ترسناک خود می‌شود، امید میلیون‌ها نفر در ایران به سخن‌های وزیر بهداشت است تا در شرایط تحریم، این واکسن مهم برای همه انسان‌ها و کشورهای دنیا در داخل کشور تولید شود و سنگ تحریم و کمبود ارز مانع از ورود آن نشود، همان اتفاقی که بر سر واکسن‌های آنفلوآنزا در امسال رخ داد.

روزنامه خراسان هم این موضوع را در صفحه یک خود انعکاس داده و نوشته است: این روزها همچنان که اخبار مربوط به افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا روح و روان را می‌آزارد اما خبرهای خوش از پیشرفت مراحل تولید واکسن این بیماری از این غم می‌کاهد؛ به‌ویژه آن‌جا که واکسن ایرانی باشد.

در این رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت دیروز خبرهای خوشی از این پیشرفت‌ها به میان رسانه‌ها آورد و گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده است و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان