شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد خبر : 10778

احتمال ریزش طلا و تقویت سهام

خبری مهم برای بازارها / ایران تا 45 روز دیگر واکسن کرونا می‌خرد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پیش از این خیلی از کارشناسان از تاثیر کاهش نااطمینانی‌های ناشی از کرونا بر بازارهای مختلف از جمله طلا و سهام صحبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت خرید واکسن کرونا توسط ایران دو بازار طلا و سهام تاثیرپذیری بیشتری داشته باشند. احتمالا با کاهش نااطمینانی ناشی از کرونا،

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پیش از این خیلی از کارشناسان از تاثیر کاهش نااطمینانی‌های ناشی از کرونا بر بازارهای مختلف از جمله طلا و سهام صحبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت خرید واکسن کرونا توسط ایران دو بازار طلا و سهام تاثیرپذیری بیشتری داشته باشند. احتمالا با کاهش نااطمینانی ناشی از کرونا، بازار طلا دچار یک روند نزولی شود و بازار سهام یک روند صعودی را از سر بگیرد. اما درباره واکسن کرونا چه اتفاق مهمی رخ داده است؟

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس گفته است: مشکل اساسی ما در خرید واکسن کرونا انتقال پول خواهد بود که باید راه‌حل آن پیدا شود و انشاءالله تا ۴۵ روز دیگر این اتفاق می‌افتد. تا وقتی واکسن کرونا در دسترس کشورها قرار بگیرد سازوکار مالی ایران نیز در این مورد باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید
آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی در سه فاز/ تزریق واکسن برای داوطلبان گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال

شریف نظام مافی در گفتگو با ایلنا توضیح داده است: با شرایط فعلی که ترامپ ایجاد کرده احتمالاً در واردات واکسن کرونا به مشکل برخواهیم خورد، به نظر نمی‌رسد که این شرایط تداوم داشته باشد. یکی از حرکت‌های بشردوستانه‌ای که آقای بایدن برای نشان دادن چراغ سبز مذاکرات می‌تواند انجام دهد رفع مشکل ایران برای واردات واکسن کرونا است. ولی در شرایط فعلی با تهدیدهای آقای ترامپ که متوجه شرکت‌ها و بانک‌ها برای کار با ایران است به نظر می‌رسد به مشکل بر می‌خوریم که البته این شرایط تا ۴۵ روز آینده رفع خواهد شد. مشکل اساسی ما در خرید واکسن کرونا انتقال پول خواهد بود که باید راه‌حل آن پیدا شود و انشاءالله تا ۴۵ روز دیگر این اتفاق می‌افتد. من فکر می‌کنم تا وقتی واکسن کرونا در دسترس کشورها قرار بگیرد سازوکار مالی ایران نیز در این مورد باز خواهد شد.

این سخنان در حالیست که پیش از این رئیس کل بانک مرکزی ایران از مشکل مبادلات مالی برای خرید واکسن کرونا سخن گفته و توضیح داده بود: از آنجا که خرید واکسن کرونا(covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

عبدالناصر همتی تصریح کرده بود: البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان